عصر بازار

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس:

لازمه حرکت در جهت اشتغال و اقتصاد مصرف کالای ایرانی است

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه دولت، مجلس، تولیدکننده و مردم باید در خصوص حمایت از کالای ایرانی دست به دست هم دهند، گفت: اگر مصرف کالای ایرانی را اولویت قرار دهیم در زمینه اشتغال و اقتصاد قدم برداشتیم.

لازمه حرکت در جهت اشتغال و اقتصاد مصرف کالای ایرانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، روح‌الله بابایی در خصوص بیانات نوروزی مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کالای ایرانی و شعار سال، گفت: با توجه به اینکه هر ساله مقام معظم رهبری در خصوص نامگذاری سال موضوعی را مطرح می‌کنند، از دید من این نامگذاری یک فرمان و دستور است که مقام معظم رهبری تمام آحاد مردم را امسال در جهت تلاش اقتصادی دعوت کردند.

    وی افزود: در این زمینه سه محور داریم؛ محور اول مصرف‌کننده و آحاد جامعه هستند، محور دوم تولیدکننده‌ها هستند، محور سوم دولت و مجلس است که حامی هستند، هر کدام وظیفه‌ای دارند. در وهله اول دولت و مجلس باید از تولیدکنندگان داخلی، بنگاه‌های داخلی و شرکت‌ها حمایت کنند علی‌الخصوص بنگاه‌های زود بازده که با هزینه کمتر اشتغال و تولید سریع‌تر دارد. دولت باید در این باره حمایت مالی داشته باشد و همچنین مجلس باید در جهت رفع موانع و مشکلات قانونی که برای تولید کنندگان است، قدم بردارد.

    نماینده مردم بوئین زهرا درباره محور دوم یعنی همان تولیدکنندگان، تصریح کرد: تولیدکنندگان باید در داخل کالاهایی را تولید کنند که کیفیت خوبی داشته باشد تا بتواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کند. اگر این موضوع رخ دهد محور اصلی و سوم که مردم و مصرف‌کننده هستند باید به سوی کالاهای ایرانی روی بیاورند.

    بابایی تاکید کرد: خرید کالای ایرانی به نوعی یک زمینه شغلی برای فرزندان خانوارها ایجاد می‌کند. اگر دست به دست هم دهیم و مصرف کالای ایرانی را اولویت قرار دهیم در زمینه اشتغال و اقتصاد کشور قدم برداشته‌ایم. اگر این سه محور این فرمان را با جان دل بپذیرند این موضوع عملی خواهد شد و نتیجه خواهیم گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو