عصر بازار

رئیس اتاق اصناف تاکید کرد:

وظیفه همگانی برای حمایت از کالای ایرانی

برچیدن قاچاق محکم‌ترین قدم

عصر اعتبار-رئیس اتاق اصناف اعلام کرد که همه در حمایت از کالای ایرانی از مردم تا تولیدکنندگان و مسئولان نقش و وظیفه دارند اما یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در این زمینه انجام شود مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا است که همچنان بخش بزرگی از بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

وظیفه همگانی برای حمایت از کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مقام معظم رهبری در پیام نوروزی‌شان امسال را به نام سال «حمایت از کالای ایرانی» معرفی کردند و همچنان بر تولید ملی و اقدام همه‌جانبه مسئولان در راستای حمایت از آن تاکید کردند که در این راستا علی فاضلی معتقد است همه در این زمینه مسئولیت دارند و از آنجا که نگاه مسئولان به ویژه مقام معظم رهبری همواره به تولید ملی و سرمایه ایرانی امسال بر دو اصل تاکید کردند که یکی درباره حمایت از تولید ملی بوده و دیگری استفاده از کالای تولید داخلی و ساخت ایران است.

    وی افزود: بر هیچ کس پوشیده نیست که اگر قرار است به رشد و توسعه اقتصادی دست یابیم باید به این اصول توجه کنیم. تولید ملی باید حمایت شود که در این راستا تولیدکننده باید به بازاریابی داخلی محصول خود و بهبود کیفیت تولیدش و مصرف‌کننده باید به حمایت از کالای ایرانی و تولید داخل توجه ویژه داشته باشد. اما توجه بیشتر به چند نکته خالی از لطف نیست.

    رئیس اتاق اصناف ایران با بیان اینکه به شعار امسال باید با شعور کامل عمل کنیم، اضافه کرد: باید تولید ملی را عملا حمایت کنیم چراکه امروز تولید به حمایت در عرصه‌های مختلف از جمله نظام بانکی، تسهیل قوانین، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها، نوسازی و بهسازی زیرساخت‌ها و... نیاز دارد که همه این اقدامات باید توأمان در کشور به اجرا دربیاید.

    گام محکم‌تر برای مبارزه با قاچاق کالا

    فاضلی تاکید کرد: در راستای تحقق شعار امسال باید محکم‌ترین قدم در حوزه مبارزه با قاچاق کالا برداشته شود و در این زمینه باید با وجود اقدامات مناسب و ارزنده انجام شده طرحی نو را دراندازیم.

    وی تصریح کرد: گرچه اقدامات انجام شده مسئولان در این زمینه جای تقدیر دارد اما هنوز اقتصاد ما ملبس به قاچاق است و بخش بزرگی از بازار را تحت تاثیر قرار می‌دهد بنابراین مبارزه جدی‌تر با قاچاق کالا باید به عنوان یک اصل مدنظر قرار گیرد و عملیاتی شود تا بتوانیم عملا از کالای ایرانی و تولید داخل حمایت کنیم.

    رئیس اتاق اصناف ایران ادامه داد: شخصاً با واردات کالاهایی که تولید داخلی ندارند یا وارداتشان موجب تقویت رقابت در بازار می‌شود، مخالف نیستم اما هنگامی که بدون حمایت تعرفه‌ای و سیاست‌گذاری‌های حمایتی از تولید ملی چنین کالاهایی وارد می‌شود، عرصه در این زمینه بر تولید ملی تنگ می‌شود و وضعیت خطرناک خواهد شد. خدا نکند که در این زمینه شکست بخوریم چراکه دشمن هم همین را می‌خواهد.

    فاضلی گفت: اگر این مسائل در راستای حمایت از کالای ایرانی و تولید ملی عملی شود نه‌تنها شعار امسال محقق می‌شود بلکه در این زمینه می‌توانیم به ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر کمک کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو