عصر بازار

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور:

۱۰۰ درصد پیش‌بینی لایحه بودجه ۹۶محقق شد

عصر اعتبار- رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: ۱۰۰درصد پیش‌بینی لایحه بودجه ۱۳۹۶ یعنی ۳۲۰ هزار میلیارد تومان دریافت تحقق‌یافته است که نسبت به سال پیش، ۱۳درصد رشد داشته است.

۱۰۰ درصد پیش‌بینی لایحه بودجه ۹۶محقق شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل، معاون رییس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در رشته توییتی با اشاره به گزارش خزانه درباره دریافت‌ها و پرداخت‌های سال 1396 اظهار داشت: خوشبختانه  100 درصد پیش‌بینی لایحه بودجه 1396 یعنی 320 هزار میلیارد تومان دریافت تحقق‌یافته است که نسبت به سال پیش، 13درصد رشد داشته است.

    نوبخت ادامه داد: از این رقم، 243 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت‌های هزینه‌ای با 17 درصد رشد و مبلغ 42 هزار میلیارد تومان صرف پرداخت‌های عمرانی با 10 درصد رشد نسبت به سال 1395 شده است.

    رییس سازمان برنامه و بودجه کشور افزود: البته حدود 2 هزار میلیارد تومان اعتبارات حوادث که 80 درصد آن عمرانی است و 8 هزار 200 میلیارد تومان نیز از منابع صندوق توسعه برای اجرای طرح آب‌های مرزی در اعتبارات عمرانی سرمایه‌گذاری شده است که با احتساب سایر پرداختی ها گویای بیش از 50 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در سال 1396 برای طرح‌های عمرانی است.

    وی هم‌چنین از پرداخت 17 هزار و 200 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به طرح‌های تولیدی بخش خصوصی خبر داد.

    سخنگوی دولت آثار حاصل از  اقدامات دولت در سال 1396 را  استمرار نرخ تورم یک‌رقمی و تحقق رشد اقتصادی 4.7 درصدی بدون نفت در 9 ماهه اول نسبت به دوره مشابه در سال پیش اعلام و تصریح کرد: افزایش 819 هزار نفر جمعیت شاغل در 9 ماهه اول نسبت به دوره مشابه در سال پیش از دیگر نتایج تلاشهای دولت در سال 1396 بود.

    نوبخت در پایان تصریح کرد: با این عملکرد دولت خود را با 73 هزار و 400 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در 9 بخش و 12 برنامه برای ایجاد یک‌میلیون و 33 هزار فرصت شغلی جدید و کاهش فقر مطلق در سال 1397 آماده کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی