عصر بازار

جریمه‌های نقدی متخلفان نوروزی از ۲۱۲ میلیارد تومان گذشت

عصر اعتبار- سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی از جریمه ۲۱۲ میلیارد تومانی متخلفان در ۲۱ روز نخست اجرای طرح نوروزی این سازمان خبر داد.

جریمه‌های نقدی متخلفان نوروزی از ۲۱۲ میلیارد تومان گذشت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم ، «سیدیاسر رایگانی» سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات حکومتی با اشاره به تشکیل 27 هزار و 336 پرونده تخلف در 21 روز نخست اجرای طرح مذکور، گفت: متخلفین در حوزه کالا و خدمات، بهداشت، درمان، دارو و دامپزشکی و قاچاق کالا و ارز به پرداخت 212 میلیارد و 456 میلیون تومان جزای نقدی در حق صندوق دولت محکوم شدند.

    وی افزود: در این بازه زمانی تعداد 3 هزار و 724 تیم گشت مشترک در سراسر کشور تشکیل و با حضور در محل های احتمالی وقوع تخلف از جمله قنادی ها، آجیل و خشکبار، سوپرمارکت ها، مهمان پذیرها، رستوران ها و ... به بررسی تخلفات پرداختند و عموما با گزارش تخلف از سوی بازرسان، پرونده تخلف تشکیل و در محل مورد رسیدگی قرار گرفته است.

    رایگانی تصریح کرد: بیشترین پرونده های متشکله در حوزه کالا و خدمات (صنفی، غیرصنفی و دولتی) اعم از گرانفروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است و استان های تهران، خراسان رضوی، اصفهان، فارس، مازندران، گیلان، لرستان،کرمانشاه و خوزستان بیشترین پرونده های تشکیل شده را داشتند.

    سخنگوی طرح نظارت نوروزی سازمان تعزیرات در مورد میزان همکاری سایر دستگاه های نظارتی در این ایام اظهار داشت: مجموعا 12 هزار و 924 مورد بازرسی در 21 روز نخست طرح صورت گرفته و همکاری بسیار خوبی را از سوی سایر دستگاه های نظارتی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، سازمان دامپزشکی، دانشگاه های علوم پزشکی و نیروی انتظامی شاهد هستیم که صمیمانه از این همکاری ها برای جلب رضایت خاطر و آسایش هموطنان عزیز در تعطیلات نوروزی بسیار سپاسگزارم.

    وی در پایان با اشاره به اینکه رویکرد این سازمان پیشگیری از تخلفات است و سازمان تعزیرات یک سازمان پرونده محور نیست، تصریح کرد: در 21 روز نخست اجرای طرح نظارتی سازمان با همراهی سایر دستگاه های نظارتی سعیمان بر این بوده که تخلفات قابل اصلاح که سلامت مردم را به خطر نمی اندازد را اصلاح نمائیم و در همین راستا تعداد 4 هزار و 859 مورد تخلف به واحدهای صنفی در سراسر کشور داده شده است.

    گفتنی است، طرح نظارت نورزی سازمان تعزیرات حکومتی از 15 اسفندماه سال 96 آغاز و تا 15 فروردین ماه سال جاری ادامه خواهد داشت و هموطنان می توانند شکایات خود را از طریق سامانه اینترنتی www.t135.ir و یا سامانه پیامکی 300000135 سازمان تعزیرات و یا شماره تماس 124 بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت ثبت کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو