عصر بازار

معاون وزیر ورزش و جوانان خبرداد؛

اختصاص ۱۰ میلیارد اعتبار برای اجرای طرح استقبال از بهار

عصر اعتبار- معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان از تخصیص ۱۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح استقبال از بهار وِیژه نوروز خبر داد.

اختصاص ۱۰ میلیارد اعتبار برای اجرای طرح استقبال از بهار
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، غلامرضا شعبانی‌بهار با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح استقبال از بهار وِیژه نوروز 97 تخصیص داده است، اظهار داشت: هم اکنون طرح استقبال از بهار در 31 استان کشور در حال اجرا است و مردم استقبال بسیار خوبی از این طرح دارند.

    وی با اشاره به اجرای جشنواره بازی‌های بومی و محلی در بسیاری از استان‌های کشور، افزود: با اجرای این جشنواره‌ها، یک هویت‌یابی از بازی‌های بومی و محلی می‌شود و می توان نسبت به توسعه آنها اقدام کرد.

    معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه بازی‌های بومی و محلی در حقیقت فرهنگ نهفته ایران اسلامی است که باید هویت‌یابی مجدد شود، خاطرنشان کرد: فلسفه بازی‌های بومی و محلی این است که هویت فرهنگی و فرهنگ ناملموس  را مورد بازشناسی قرار دهیم.

    شعبانی‌بهار تصریح کرد: بازی‌های بومی، محلی می‌تواند بخشی از اوقات فراغت مردم و جوانان را پر کند ضمن آنکه به صورت غیرمستقیم مانع نفوذ و گسترش غیرقابل کنترل بازی‌های غیرملی در جامعه می‌شود.

    وی با اشاره به برنامه‌های این وزارتخانه به منظور احداث دو هزار و 300 خانه ورزش روستایی در کشور، گفت: احداث این خانه‌های ورزش روستایی که نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی جوانان در روستاها دارد، با حمایت و همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر انجام می شود.

    شعبانی‌بهار با بیان اینکه تاکنون از مجموع دو هزار و 300 خانه ورزش روستایی، بیش از 70 درصد از این خانه‌های ورزش در مناطق مختلف کشور احداث شده و 30 درصد دیگر نیز در حال افتتاح هستند، خاطرنشان کرد: سهم هر استان به طور متوسط بین 50 تا یکصد خانه ورزش روستایی است که سهم هرمزگان 50 خانه ورزش می‌باشد که این عدد در سال آینده به یکصد خانه ورزش خواهد رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی