عصر بازار

پورابراهیمی عنوان کرد:

اولویت‌های مهم اقتصادی کشور

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به برخی چالش‌های مهم اقتصادی کشور، تامین معیشت مردم را از مهم‌ترین اولویت‌ها برشمرد.

اولویت‌های مهم اقتصادی کشور
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عص اعتبار» به نقل از ایبِنا، محمدرضا پورابراهیمی در رابطه با مهم ترین چالش پیش روی کشورمان پس از گذشت سی و نهمین سال از رای آری 98٫2 درصدی مردم به جمهوری اسلامی، گفت: امروزه مباحث اقتصادی جزء مهم ترین مسائل و دغدغه های کشور محسوب می شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، تصریح کرد: جمهوری اسلامی از خیلی موضوعاتی که در مقابل داشته عبور کرده و هم اکنون نیز در حوزه اقتصادی ظرفیت عبور وجود دارد اما به هر حال بخشی از عوامل بیرونی و داخلی در این خصوص اثرگذاشته تا فضایی فراهم نشود که آثارش را در معیشت مردم و مشکلات اقتصادی مشاهده کنیم.

    وی در خصوص دلایل بروز چالش های مذکور، اظهارداشت: بخشی از مشکلات به دلیل سوء مدیریت ها، اتخاذ تصمیمات غیرکارشناسی و ناکارآمدی ها رخ داده و به همین دلیل دچار از دست رفت منابع شده ایم. در واقع از نظر زیرساخت ها، درآمدهای ارزی، توان علمی و غیره وضعیت خوبی داریم اما شاید عدم بهره گیری، مدیریت نامنسجم و عدم نظم دهی تشکیلات اقتصادی ضعف دارد.

    پورابراهیمی اعتقاد دارد اتفاقات و موفقیت های خوبی در عرصه اقتصادی رخ داده اما پاسخگوی نیازهای کشور نبوده است. این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین در خصوص مهم ترین اولویت های پیش روی کشورمان، افزود: مهم ترین اولویت این است که استقرار یک وضعیت اقتصادی مبتنی بر عدالت را داشته باشیم و جلوی تبعیض، فساد، رانت خواری گرفته شود.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: باید اذعان کرد که مجموع موارد یاد شده به افزایش درآمد خانوارهایی که در کشور عقبه نظام جمهوری اسلامی هستند و در سختی زندگی می کنند منجر می شود.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه قوه مجریه پیشانی حرکت در این مسیر است ولی در هر صورت همه دستگاه ها مسئول هستند، خاطرنشان کرد: باید وضعیت کنونی ساماندهی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی