عصر بازار

موسوی لارگانی:

نرخ دلار به زیر ۴ هزار تومان بر نمی گردد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شواری اسلامی گفت: بعید می دانم در سال جاری نرخ ارز به زیر ۴ هزار تومان و نرخ پیش از نوسانات بازار برگردد.

نرخ دلار به زیر ۴ هزار تومان بر نمی گردد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به افزایش نرخ دلار تا 5100 تومان بیان داشت: یکی از مشکلاتی که در چند ماه گذشته با آن مواجه شده ایم بحث نوسانات بازار ارز  بوده است، کارشناسان و بانک مرکزی درباره این نوسانات نظرات مختلفی  دارند و بیان دارند کهه همه ساله در اواخر سال در بهمن ماه شاهده افزایش قیمت بوده ایم و بحث سال نوی میلادی و سفرهای زیارتی را مطرح می کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الان هم به احتمال زیاد اگر نظری از مسئولان بانک مرکزی خواسته شود بحث تعطیلات نوروز و مسافرات های نوروزی را مطرح می کنند، نمی گویم که تعطیلات نوروزی تاثیری ندارند، قطعا تاثیر دارد اما نوساناتی که اکنون در بازار وجود دارد و باعث سردگمی تولیدکنندگان و صنعتگران شده است چرا که از بازار فردا اطلاعی ندارند.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی به یکی از دلایل نوسانات بازار ارز اشاره کرد و گفت: یکی از دلایل بحث کمبود ارز است، طی سالهای اخیر واردات کالای قاچاق ضربه سنگینی به تولید و صنعت زده است ارز کشور و پشتوانه پول ملی زده است.

    کمبود ارز در بازار

    وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند واردات کالایی که در کشور تولید می شود، حرام شرعی است، تاکید کرد: با قاچاق کالا و واردات بی رویه کالایی که مشابه  آن در داخل تولید می شود، ارز و به دنبال آن پشتوانه پول ملی از کشورخارج می شود، از سوی دیگر وقتی به ازای فروش نفت به کشورهای مختلف کالاهایی بی کیفیت دریافت می کنیم ارزش پول ملی کاهش و میزان ارز مورد نیاز بازار تامین نمی شود.

    این نماینده مجلس با تاکید براینکه باید ارز مورد نیاز در اختیار متقاضیات قرار گیرد، اظهار داشت: یکی از راه های حل مشکل نوسان بازار ارز تک نرخی کردن آن است، برخی کارشناسان اعتقاد دارند ارز 2 تا 8 باعث ایجاد رانت می شود و عده ای از وضعیت سو استفاده می کنند.

    تزریق ارز مبادله ای با کاغذ بازی

    موسوی لارگانی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، بیان داشت: برخی به اسم واردات ارز مبادله ای دریافت می کنند و با کاغذ بازی و جور کردن صورت وضعیت، ارز مبادله ای را در بازار آزاد تزریق می کنند که باعث نابسامانی می شود.

    وی در خصوص کاهش یا افزایش نرخ ارز در سال 97 گفت: دولت قیمت ارز را در بودجه خیلی پایین دید، همواره اختلاف نرخ ارز در بودجه و بازار آزاد 300 تومان بود اما  اما زمانی که بودجه 97 را تصویب می شد این اختلاف بین هزار تا 100 تومان بود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید می داند در سال جاری نرخ ارز به زیر 4 هزار تومان و نرخ پیش از نوسانات بازار برگردد، عنوان کرد: طول سالهای گذشته چنین افزایش قیمتی را در بازار ارز شاهد نبودیم، البته شاد افزایش دیگری رخ ندهد اما بعید می دانم کاهش چشمگیر داشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو