عصر بازار

دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی خبر داد:

مجلس اردیبهشت‌ برای مناطق آزاد جدید آستین بالا می‌زند

عصر اعتبار- دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد که لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی جدید در اردیبهشت ماه جهت تصویب در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح می شود.

مجلس اردیبهشت‌ برای مناطق آزاد جدید آستین بالا می‌زند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، مرتضی بانک  دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی درباره آخرین وضعیت لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد و 12 منطقه ویژه‌ اقتصادی جدید، اظهار کرد: این لایحه در کمیسیون‌های مربوطه در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفته‌ و تقریبا بحث در مورد ایجاد هشت منطقه آزاد جدید در کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی به اتمام رسیده است و در مورد ایجاد 12 منطقه ویژه‌ اقتصادی به یک جلسه برای حل مسئله نیازمندیم.

    وی در پاسخ به علت طولانی شدن روند تصویب لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد جدید و 12 منطقه ویژه‌ اقتصادی در مجلس شورای اسلامی، ‌ بیان کرد: قرار بود قبل از پایان سال 1396 این لایحه در صحن علنی مجلس طرح و به تصویب برسد اما به دلیل همزمانی تصویب لایحه مذکور با بررسی لایحه بودجه سال 1397 در مجلس شورای اسلامی، شاهد  طولانی شدن روند تصویب لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی جدید شدیم چرا که موضوع بودجه کل کشور از اهمیت بیشتری برخوردار بود و در اولویت کار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.

    دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه‌ اقتصادی در خصوص این که چه زمانی لایحه ایجاد هشت منطقه آزاد جدید و 12 منطقه ویژه‌ اقتصادی به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد رفت، اعلام کرد: با آغاز سال جدید جلسات در رابطه با این لایحه برگزار  و در اردیبهشت ماه این لایحه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی جهت تصویب مطرح  می‌شود.

    چهاردهم تیرماه سال 1395 بود که رئیس جمهوری، لایحه ایجاد هفت منطقه آزاد تجاری - صنعتی و 12 منطقه ویژه اقتصادی را طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی تبدیل کرد. پس از آن نیز دولت یک لایحه جدید در خصوص ایجاد منطقه آزاد قصر شیرین را به مجلس شورای اسلامی برد تا ایجاد این هشت منطقه آزاد جدید در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گیرد.

    براساس این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود در استان‌های گلستان (اینچه برون)، ایلام (مهران)، اردبیل (اردبیل)، سیستان و بلوچستان (سیستان)، کردستان (بانه، مریوان)، هرمزگان (جاسک)، بوشهر (بوشهر)، منطقه آزاد تجاری، صنعتی را در محدوده هایی که به تصویب هیئت وزیران می‌رسد ایجاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی