عصر بازار

جذب ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه در انرژی های تجدیدپذیر

عصر اعتبار- ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری برای اجرای طرح های مرتبط با انرژی های تجدیدپذیر از آغاز دولت یازدهم تاکنون جذب شده است.

جذب ۲.۵ میلیارد دلار سرمایه در انرژی های تجدیدپذیر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، ایران با دارا بودن بیش از 300 روز آفتابی در طول سال و همچنین مناطق مهیا برای تولید برق از باد، ظرفیت قابل توجهی برای توسعه انرژی های تجدیدپذیر دارد که در سالهای گذشته نسبت به آن توجهی نشده بود.

    به زعم کارشناسان صنعت برق، انرژی‌های تجدیدپذیر ارزان‌ترین انرژی در ایران است، به نوعی که هزینه تمام شده یک کیلووات ساعت برق خورشیدی چهار سنت است که طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته این عدد تا سال 2020 به سه سنت و در سال‌های بعد به 2 سنت و کمتر از آن کاهش می یابد.
    به همین سبب، انرژی‌های تجدیدپذیر در سالهای اخیر بیش از گذشته مورد توجه قرار گرفته و در پنج سال اخیر 2.5 میلیارد دلار برای توسعه این بخش سرمایه گذاری شده است.
    بر اساس آمارهای وزارت نیرو، 70 درصد از این منابع (معادل 1,75 میلیارد دلار) از محل سرمایه گذاری خارجی و 30 درصد( معادل 750 میلیون دلار) از محل سرمایه گذاری داخلی تامین شده است.
    تا سال 1392، 165 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر در کشور احداث شده بود که 131مگاوات از آن با سرمایه گذاری دولتی و 34 مگاوات آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی اجرا شده بود.
    به این ترتیب، ظرفیت نیروگاه های تجدیدپذیر کشور در مدت چهار سال دولت یازدهم، 176 مگاوات افزایش یافت و به 341 مگاوات رسید.
    از سال 92 تاکنون 470 مگاوات انرژی های نو در کشور به بهره برداری رسیده که 171 مگاوات توسط بخش دولتی و 369 مگاوات توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شده است.
    حجم قراردادهای مبادله شده در بخش انرژی های تجدیدپذیر نیز از سال 1392 تاکنون، 2 هزار و 961 مگاوات افزایش یافته است.
    در این مدت، توجه به انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافت و تعداد شرکتهای خصوصی و مشترکان از چهار شرکت به بیش از 350 شرکت و مشترک خانگی در بخش انرژی های تجدیدپذیر فعال شدند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو