عصر بازار

رئیس دفتر رئیس جمهور:

جمعیت بیکاران بیش از ۳ میلیون نفر است

عصر اعتبار- رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان اینکه جمعیت بیکاران اکنون بیش از ۳ میلیون نفر است گفت: همه دستگاه های دولتی مؤظف به استفاده از کالای ایرانی برای رفع نیازمندی هایشان هستند.

جمعیت بیکاران بیش از ۳ میلیون نفر است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهور  در گفت و گو با  رادیو با اشاره به نامگذاری سال 97 به نام «حمایت ازکالای ایرانی» از سوی رهبر معظم انقلاب گفت : شعار مزبور بسیار مهم و حیاتی است بنابراین ضروت دارد همه در جهت تحقق پذیری این مهم پای کار باشند.

    وی با اشاره به اینکه  شعار سال به خودی خود در جامعه تحقق پیدا نخواهد کرد مگر اینکه مصرف کنندگان، مسئولان و تولیدکنندگان به صورت جدی با یکدیگر تعامل و همکاری داشته باشند گفت: امروز تولیدکنندگان با چالش های جدی در این عرصه مواجه هستند.

    رئیس دفتر رئیس جمهور با اشاره به اینکه مسئولان علاوه بر پایبندی به ماموریت ها و وظایف خود باید نیازمندهای های دستگاه دولتی، غیر دولتی و خصوصی را از محل کالاهای ایرانی تامین کنند گفت: تولید در کشور باید ارزان، کیفی، بادوام و قابل رقابت باشد تا مردم با رغبت و اشتیاق به سمت خرید و مصرف کالای ایرانی تمایل پیدا کنند.

    وی با بیان اینکه برندسازی کالاهای ساخت داخل در تحقق پذیری شعار سال بسیار حائز اهمیت است گفت:اکنون بیش از سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد  و علاوه بر آن سالی یک میلیون نفر متقاضی جدید وارد بازار کار می شود.

    سرپرست نهاد ریاست جمهوری افزود: حمایت و مصرف کالای ایرانی موجب اشتغال، توسعه صادرات، پویایی تولید، رشد ناخالص داخلی و غیره در جامعه می شود بنابراین وجه همت تمامی مصرف کنندگان، مسئولان و تولیدکنندگان باید تحقق همه جانبه شعار سال باشد.

    واعظی با تاکید بر اینکه شعار سال نباید در حد حرف باقی بماند گفت: حمایت از کالای ایرانی در تمامی بخش ها اعم از کشاورزی، صنعتی، معدنی، خدماتی و غیره باید به معنی حقیقت کلمه نمود عملی پیدا کند.

    وی با اشاره به اینکه  نقش رسانه ها به ویژه رسانه ملی در راستای تحقق شعار سال بسیار پر رنگ است گفت: بنابراین می طلبد بحث فرهنگ سازی با قوت و قدرت هرچه تمامتر در جامعه دنبال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی