عصر بازار

معاون وزیر صنعت اعلام کرد:

اعتبار ۱۳۰۰ میلیاردی مشوق‌های صادراتی در بودجه ۹۷

عصر اعتبار- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه حدود ۸۰ هزار واحد صنعتی در کشور داریم، گفت: برای نخستین بار ۱۳۰۰ میلیارد تومان در بودجه سال ۹۷ برای مشوق‌های صادراتی در نظر گرفته شد.

اعتبار ۱۳۰۰ میلیاردی مشوق‌های صادراتی در بودجه ۹۷
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، صادق نجفی در ارتباط تلفنی با برنامه گفتگوی ویژه خبری سه شنبه شب شبکه دو سیما با بیان اینکه شعار امسال باید در اولویت کاری قرار گیرد، افزود: به علت اینکه بخش بزرگی از صنایع ما کوچک است باید نوسازی، بازسازی، استارت آپ ها و صنایع کوچک روستایی و شهرک های صنعتی و ایجاد مشوق هایی در حوزه صادرات صنایع کوچک را در برنامه کاری خود قرار دهیم.

    صادق نجفی با تاکید بر اینکه باید تلاش کنیم مشکل معیشت و اشتغال مردم را حل کنیم، ادامه داد: مسئولان، کارآفرینان و بقیه دست اندرکاران اقتصادی و تولیدی نباید در مقابل هم قرار بگیریم بلکه باید هم افزایی و از توان هم استفاده کنیم.

    وی با بیان اینکه اگر فناوری، بازار و بانک های کشورمان درست بود شرایط ما این گونه نمی شد، گفت: کلینیک هایی در راستای حل این مشکل ایجاد شده که از ماه آینده در همه استان های ما مستقر می شوند و مانند طبیب عمل خواهند کرد.

    مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور اضافه کرد: اگر بتوانیم زنجیره های تولید و تامین را حل کنیم بسیاری از مشکلات ما در حوزه صادرات، حل خواهد شد. نجفی با بیان اینکه اقداماتی را برای نوسازی فناوری آغاز کردیم، گفت: برنامه منسجمی را با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری آغاز کردیم تا بتوانیم از تسهیلات صندوق شکوفایی و از امکانات صنایع کوچک استفاده کنیم.

    وی افزود: هر کسی در اجرای طرح های فناورانه و استارت آپ ها در شهرک های صنعتی، زمین بخواهد در اقساط 48 ماهه و بیشتر، این کار را انجام خواهیم داد و 30 درصد مشوق می دهیم نه فقط در حوزه تولید بلکه در حوزه خدمات و الکترونیک.

    نجفی اضافه کرد: این طرح ها را از ابتدای اردیبهشت، اجرایی خواهیم کرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه مهارت و کارآموزی، یکی از حلقه های مفقوده ماست، گفت: پول، مشکل اصلی و نخست صنایع ما نیست بلکه موضوع اصلی ما مدیریت، بهره وری، استراتژی و بازار است.

    وی با بیان اینکه صنایع بسیار کمی دارای فناوری مناسب هستند، افزود: باید فناوری های مورد نیاز صنایع، شناسایی و تامین شود. نجفی با اشاره به اینکه 7 درصد از معوقه های بانکی متعلق به صنایع کوچک است، گفت: باید شرایط را آماده کنیم که تولید ما بتواند رقابتی در شان مردم و کشورمان باشد.

    وی افزود: وزارتخانه در بوجه سال 97 در این زمینه مشوق های بسیار خوبی را برای پایین آوردن هزینه های تولید و صادرات در نظر گرفته است. مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور گفت: برای نخستین بار 1300 میلیارد تومان در بودجه سال 97 برای مشوق های صادراتی در نظر گرفته شده است.

    نجفی ادامه داد: صندوق های ضمانتی و حمایتی مانند صندوق ضمانت صادرات و صندوق ضمانت سرمایه گذاری های کوچک را حمایت می کنیم تا ریسک تولیدکنندگان و صادرکنندگان را کاهش دهیم.

    وی افزود: پورتال اطلاعاتی خوبی را آماده کردیم که به زودی رونمایی می شود و در این پورتال اطلاعات تولیدکنندگان در اختیار کارآفرینان و بازاریان قرار می گیرد. نجفی درباره ارتباط دانشگاه و صنعت هم گفت: از دانشگاهیان دعوت می کنم در طرح کلینیک های اقتصادی که نوعی ارتباط میان دولت، صنعت و دانشگاه است شرکت کنند تا از توانمندی های آن استفاده کنیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو