عصر بازار

بخشنامه دستمزد ۹۷ کی ابلاغ می‌شود؟

عصر اعتبار- نماینده کارگران در شورای عالی کار گفت: ابلاغ بخشنامه دستمزد ۱۳۹۷ به سراسر بنگاهها بعد از نهایی شدن میزان افزایش سایر سطوح مزدی خواهد بود.

بخشنامه دستمزد ۹۷ کی ابلاغ می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، علی خدایی  اظهار کرد: افزایش حداقل دستمزد کارگران سال گذشته در جلسه آخر شورای عالی کار به تصویب رسید، ولی افزایش سایر سطوح مزدی هنوز نهایی نشده و متولی این قضیه وزارت کار است.

    وی درباره میزان افزایش سایر سطوح مزدی گفت: آخرین پیشنهاد ما در روند مذاکرات سال گذشته برای افزایش سایر سطوح مزدی این بود که سایر سطوح مزدی 12 درصد به اضافه روزانه 2418 تومان افزایش پیدا کند و دولت در این زمینه باید تصمیم بگیرد.

    نماینده کارگران در شورای عالی کار افزود: ممکن است دولت بخواهد در این خصوص جلسه‌ای برگزار کند، ولی اعتقاد ما این است که به جلسه جدید نیازی نیست و ما پیشنهاد خود را مطرح کرده‌ایم.

    خدایی ابلاغ بخشنامه دستمزد سال 1397 به بنگاههای سراسر کشور را منوط به تصمیم‌گیری در خصوص افزایش سایر سطوح مزدی و نهایی شدن آن دانست.

    شورای عالی کار در آخرین جلسه دستمزد خود در اسفند سال گذشته، با افزایش 20 درصدی حداقل مزد کارگران برای سال 1397 موافقت کرد و حداقل دستمزد را از 930 هزار تومان به یک میلیون و 116 هزار تومان افزایش داد.

    این شورا در خصوص افزایش بن خواربار و حق مسکن مصوبه‌ای نداشت و در مورد درصد افزایش سایر سطوح مزدی هم مقرر شد تصمیم گیری به بعد از تعطیلات عید موکول شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی