عصر بازار

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس خبر داد:

زوج ها برای دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیونی عجله نکنند

پرداخت وام تا ۲ ماه دیگر انجام نمی شود

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی روند اجرای وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی را تشریح کرد.

زوج ها برای دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیونی عجله نکنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، محمد حسینی  با اشاره به تعیین وام 15 میلیون تومانی در قانون بودجه سال 97، روند اجرای آن را توضیح داد و گفت: با تصویب قانون در مجلس، تایید آن از سوی شورای نگهبان و ابلاغ به دولت، قانون بودجه توسط رئیس جمهور به سازمان برنامه و بودجه ابلاغ می شود، سازمان به وزارت اقتصاد و دارایی دستور و وزیر اقتصاد به عنوان رئیس مجامع بانک ها موضوع وام ازدواج را به بانک مرکزی ابلاغ می کند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس بانک مرکزی نیز دستورالعمل اجرای وام ازدواج 15 میلیون تومانی را به شعب بانک ها ارسال خواهد کرد تا شعب نسبت به پرداخت این وام اقدام کنند.

    نماینده مردم تفرش و آشتیان در مجلس دهم شورای اسلامی، زمان اجرایی شدن پرداخت وام ازدواج را برآورد کرد و گفت: اگرمسئولان بخواهند کارها انجام شود ظرف مدت یک هفته پرداخت وام قابل اجرا شدن است اما اگر نخواهند کارها پیش برود، روند اجرایی شدن وام ازدواج 3 تا 4 ماه به طول می انجامد.

    وی با اشاره به تجربه گذشته در زمینه اجرای وام ازدواج بیان داشت: تجربه های گذشته نشان داده است که اجرای و عملیاتی شدن پرداخت وام ازدواج در بهترین حالت 2 ماه طول می کشد، بنابراین زوج های برای دریافت وام ازدواج عجله نکنند.

    این نماینده مجلس در خصوص تاخیر در پرداخت تسهیلات بانکی عنوان کرد: همه ساله پرداخت تسهیلات بانکی تا ابتدای اردیبهشت به دلیل حسابرسی انجام نمی شود، دراین بازه زمانی بانک ها باید گزارش حساب های و میزان اعتبارات خود را تعیین و به بانک مرکزی اعلام کنند به همین جهت تسهیلاتی ارائه نمی دهند.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با این حساب پرداخت هر گونه تسهیلات بانکی از جمله وام ازدواج تاپایان فروردین انجام نمی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو