عصر بازار

برای هر دقیقه تماس تلفن همراه چقدر می‌پردازید؟

عصر اعتبار- اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل برای برقراری مکالمه تعرفه‌های متفاوتی را دارند که از حداقل ۳۳ تا حداکثر ۹۳ تومان را شامل می‌شود.

برای هر دقیقه تماس تلفن همراه چقدر می‌پردازید؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با فرارسیدن سال جدید، اگرچه ابزارهای زیادی برای ارتباط وجود دارد اما همچنان یکی از این راه‌ها برقراری تماس است و تلفن همراه هم یکی از مهم‌ترین نقش‌ها را ایفا می‌کند. هر یک از اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل تعرفه‌های خود را برای برقراری تماس دارند که در این گزارش به این تعرفه‌ها اشاره شده است.

    تعرفه‌های مکالمه همراه اول

    با یکسان‌سازی تعرفه‌ها و حذف هزینه جابجایی، تعرفه‌های زمان اوج ترافیک و زمان غیر اوج ترافیک، هزینه‌های بین‌شهری و بین‌استانی همراه اول از اردیبهشت ماه سال 1393، تعرفه برقراری تماس با سیم‌کارت‌های اعتباری همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول، 67 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه و تعرفه برقراری تماس به ایرانسل یا رایتل نیز 93.7 تومان است. البته معیار محاسبه تعرفه یک تماس بر اساس ثانیه است. به عنوان مثال هزینه یک تماس30 ثانیه‌ای همراه اول اعتباری به تلفن ثابت برابر 33.5 تومان خواهد بود.

    همچنین تعرفه برقراری تماس با استفاده از سیم‌کارت‌های دائمی همراه اول به تلفن ثابت و همراه اول، 57 تومان به ازای هر دقیقه مکالمه و در تماس با ایرانسل یا رایتل 62.5 تومان به ازای هر دقیقه است. در اینجا نیز معیار محاسبه تعرفه تماس بر اساس ثانیه است.

    تعرفه‌های مکالمه ایرانسل

    در اپراتور ایرانسل، برقراری تماس داخل شبکه ایرانسل (از خطوط ایرانسل به خط ایرانسل دیگر) برای سیم‌کارت‌های دائمی 33.3 تومان برای هر دقیقه یا 0.555 تومان برای هر ثانیه است. در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز این هزینه 66.9 تومان برای هر دقیقه یا 1.115 تومان برای هر ثانیه است.

    همچنین برقراری تماس خارج شبکه ایرانسل (از ایرانسل به سایر خطوط) در سیم‌کارت‌های دائمی 33.3 تومان برای هر دقیقه یا 0.555 تومان برای هر ثانیه است و در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز 92.9 تومان برای هر دقیقه یا 1.548 تومان برای هر ثانیه است. برقراری تماس از خط ایرانسل به خط ثابت نیز در سیم‌کارت‌های اعتباری 79.9 تومان برای هر دقیقه یا 1.331 تومان برای هر ثانیه است.

    تعرفه‌های مکالمه رایتل

    مبنای محاسبه تعرفه کلیه تماس‌ها در اپراتور رایتل نیز مانند دو اپراتور دیگر بر اساس ثانیه‌ است. در سیم‌کارت‌های دائمی رایتل، برقراری مکالمه درون‌شبکه و برون‌شبکه یک تعرفه دارد که به ازای هر دقیقه 29.9 تومان است. در سیم‌کارت‌های اعتباری رایتل نیز هر دقیقه مکالمه درون‌شبکه 49.9 تومان و مکالمه برون‌شبکه، 59.9 تومان هزینه دارد. البته این تعرفه‌ها در شبکه رایتل محاسبه می‌شود و تعرفه مکالمه در خارج از شبکه رایتل (رومینگ ملی) 49.9 تومان است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی