عصر بازار

تلگرام برای پول اختصاصی خود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جمع کرد

عصر اعتبار- تلگرام در فوریه گذشته از پیش فروش ارز مجازی خود در قالب یک برنامه عرضه اولیه یا آی سی او خبر داد و موفق به جمع آوری ۸۵۰ میلیون دلار از طریق ۸۱ سرمایه گذار شد.

تلگرام برای پول اختصاصی خود ۱.۷ میلیارد دلار سرمایه جمع کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، این شرکت در اواخر ماه فوریه نیز این اقدام را مجددا تکرار کرد و از طریق این پیش فروش خصوصی تقریبا میزان مشابهی پول جمع آوری کرده و سرمایه خود را به حدود 1.7 میلیارد دلار افزایش داد.

    در واقع رقم جمع آوری شده از 94 سرمایه گذار در پیش فروش دوم هم حدود 850 میلیون دلار بوده و ممکن است تلگرام فرایند یاد شده را باز هم تکرار کند تا بتواند مبالغ بیشتری را جمع آوری نماید.

    تلگرام به دنبال راه اندازی چیزی است که آن را شبکه باز تلگرام یا Telegram Open Network (TON) نام گذاری کرده است. اکوسیستم این شبکه مشابه با اکوسیستم ارز دیجیتال اتریوم است و در آن اپ ها، خدمات و یک فروشگاه کالاهای دیجیتال و مجازی در دسترس خواهد بود. تامین هزینه این خدمات از طریق همین پیش فروش ها انجام می شود. ­­­

    بر اساس این گزارش روز گذشته، ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورای عالی فضای مجازی گفته بود تلگرام 2 میلیارد دلار به روش آیکو از سرمایه‌داران آمریکا جمع کرده است؛ چرا در حالی که در ایران بیشترین کاربر را دارد و از انحصار برخوردار است اما از سرمایه‌داران بخش خصوصی ایران دعوت نکرده است در حالی که چنین پولی عمده‌اش مربوط به کشور ما می‌شود.

    وی گفته بود: هر چند پیام‌رسان تلگرام باعث توسعه استفاده از فضای مجازی شده و برخی کسب و کارها هم در آن شکل گرفته‌اند، اما چون هیچ وقت حاضر نشد با بخش خصوصی ما کار کند و علیرغم ادعایش دشمنی با بخش خصوصی ما دارد و در حالی که می‌توانست کسب و کار پررونقی را با هماهنگی بخش خصوصی ما راه‌‌اندازی کند اما ترجیح داده که بیرون مرزهای ما باشد و پول مجازی خود را تبلیغ کند نمی‌شود که نسبت به آن بی‌تفاوت بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی