عصر بازار

مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل حوزه مدیریت:

دستیابی به اهداف طلایی بانک قرض الحسنه مهر ایران نشانه همدلی و مودت کارکنان است

عصر اعتبار- درسال گذشته اقدامات موثر و مطلوبی در راستای اجرای مسئولیت های اجتماعی و بهبود شاخص های بانکی در بانک قرض الحسنه مهر ایران انجام شده است.

دستیابی به اهداف طلایی بانک قرض الحسنه مهر ایران نشانه همدلی و مودت کارکنان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، در این رابطه با مجید وکیل مشاور مدیرعامل و رییس اداره کل حوزه مدیریت به گفتگو نشستیم که بخشی از آن به شرح زیر آمده است.
    بانک قرض الحسنه مهر ایران با اقدامات موثر صورت گرفته در چه موقعیتی از شبکه بانکی کشور قرار دارد؟
    عملکرد سازمان ها همانند دو چهار در صد متر امدادی است به این معنی که هیچ کس آغاز کنند فعلی در آن نیست بلکه جمعی از افراد با یکدیگر کار می کنند و این حرکت جمعی ساختار سازمان را شکل می دهد.
    این بانک، زیر ساخت های بسیار خوب و اقدامات شایسته ای طی 8 سال فعالیت اعضای هیات مدیره، مدیران عامل، روسای قبلی و کارکنان مجموعه به عنوان نفرات اول دو چهار در صد متر امدادی صورت گرفته بود و ما توانستیم در این مدت به کمک پروردگار و تلاش همکاران این فعالیت ها را رشد و توسعه دهیم.
    اقدامات گذشتگان به عنوان مهمترین موضوع قابل تقدیر است و امیدواریم افرادی که بعد از ما نیز می آیند بتوانند با تلاش های بیشتر، مسیر پیشرفت بانک قرض الحسنه مهر ایران که یک حرکت اسلامی و انقلابی است را ادامه دهند تا بخشی از مشکلات جامعه را با روش قرض الحسنه حل کنند.

    با تدابیر صورت گرفته، بانک قرض الحسنه مهر ایران از نظر فنی و خدمات بانکداری الکترونیک چه پیشرفت هایی داشته است؟
    در این حوزه، با تلاش مدیران قبلی اقدامات مناسب و مطلوبی شکل گرفته بود، به نحوی که در این بانک دارای CoreBanking هستیم در حالی که خیلی از بانک های قدیمی کشور هنوز این زیرساخت را ندارند. همانطور که مستحضر هستید در حوزه IT توقف وجود ندارد و روز به روز باید با علم فن آوری اطلاعات جلو برویم و خوشبختانه بانک با تلاش همکاران اداره کل فن آوری اطلاعات و ارتباطات و مساعدت اعضای هیات مدیره توانسته است به پیشرفت های چشمگیری دست یابد. راه اندازی سامانه های آنلاین افتتاح حساب و درخواست تسهیلات در کنار خدمات اینترنت بانک، موبایل بانک و تلفن بانک بخش عمده ای از نیازهای بانکی مشتریان را پوشش می دهد. در این بخش، به هیچ وجه از سایر بانک ها عقب نیستیم و امیدواریم که بدنه بانک قرض الحسنه مهر ایران با تلاش و نگاه ویژه ای که به پیشرفت در زمینهIT دارند میزان استفاده از این امکانات را در میان مشتریان گسترش دهند.

    لطفا در رابطه با همکاری ادارات، مدیران و کارکنان صف و ستاد بانک برای پیشبرد امور و تحقق اهداف ترسیمی توضیح دهید؟
    تعامل، همدلی و مودت بخش های مختلف بانک قرض الحسنه مهر ایران بسیار مطلوب ارزیابی می شود و از معدود سازمان هایی است که با تمام توان و هم افزایی در مسیر پیشرفت خود حرکت می کند.
    نیروی انسانی این بانک، عاشقانه، مستعد و با علاقه فعالیت می کند و این همکاری ها در تمامی سطوح مدیریتی همچون هیات مدیره، روسای ادارات کل، مدیران شعب استان ها و کلیه همکاران ستادی و شعب به چشم می خورد. قطعاً با اتحاد، یکپارچگی و انسجامی که بین اعضای هیات مدیره وجود دارد برنامه های مدون و مناسبی برای ارتقای بانک قرض الحسنه مهر ایران تدوین شده است.
    دسترسی به اهداف و ترسیم چشم اندازی شایسته برای آینده ی این بانک، دیدگاهی مشترک میان تمامی کارکنان بانک قرض الحسنه مهر ایران است. ریشه های این بانک مدیرعامل و اعضای هیات مدیره هستند، وقتی که ریشه ها با همدلی کار می کنند سایر بخش ها نیز منسجم شده و با اهتمام بیشتری در مسیر رشد و توسعه گام بر می دارند.
    در بانک قرض الحسنه مهر ایران دیدگاه های متنوع و گوناگونی وجود دارد که توجه به اکثریت آنها رضایتمندی شایانی را در بدنه سازمان ایجاد کرده و موجب تراضی و خشنودی مشتریان شده است.

    در سال 96 اقدامات مثبت و موثری در تمامی شاخص های تخصصی مانند منابع، مصارف و اجرای طرح های جدید صورت گرفته است، لطفاً بیان بفرمایید؟
    از بدو تاسیس بانک قرض الحسنه مهر ایران و طی سالیان ارائه خدمات بانکداری اسلامی در بستر قرض الحسنه، مسیر حرکت و پیشرفت بانک توسط مدیران و خادمان ملت به درستی ترسیم شده است و در سال 96 با رویکردهای جدید برای تحقق اهداف و برنامه ریزی های انجام شده توسط هیات مدیره، مدیرعامل و مدیران بانک تسریع شد.
    در این راستا، تلاش ها و اقدامات گذشته به هیچ وجه متوقف نشده است و با فکرها و اندیشه های جدید این مسیر ادامه پیدا کرد به نحوی که در پایان سال گذشته نزدیک به 80 درصد رشد منابع داشتیم که این نشان دهنده تحرک تمامی همکاران است که در سیستم بانکی نمونه و کاملاً منحصر به فرد است. از سوی دیگر، معوقات این بانک زیر یک درصد می باشد، همچنین در سال گذشته شاهد طرح های خوب پیوند مهر ایران، تداوم و انگیزش مهر، اندوخته بانوان مهر ایران، صندوق خانواده و غیره بودیم. این طرح ها بنا به دیدگاه خیلی از بزرگان، بانک را از دوران نوجوانی به دوران بلوغ رساند و باعث شد تا با توجه و تفکرات مدیرعامل و اعضای هیات مدیره این درخت به شکل همه جانبه و در تمامی شاخص های فنی (منابع، مصارف، پیگیری وصول مطالبات و ...) رشد کند.
    در سال گذشته، تلاش مناسبی برای بهبود جانمایی شعب و همچنین تبدیل شعب استیجاری به ملکی صورت گرفت و در این راستا استانداردهای لازم توسط اعضای هیات مدیره در کمیسیون معاملات اعمال شد.
    در حال حاضر، تیپ سازی شعب و حرکت در مسیر برندینگ بانک در دستور کار قرار دارد تا شعب مان از حالت مجرد به یک دکوراسیون یکپارچه و واحد دستیابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو