عصر بازار

رئیس مجلس:

کلید حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید و صادرات است

عصر اعتبار- رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با آیت الله العظمی سبحانی با اشاره به اهمیت و جایگاه حوزه صادرات و تولید، راهکار حل مشکلات اقتصادی در کشور را حمایت از این بخش ها دانست.

کلید حل مشکلات اقتصادی حمایت از تولید و صادرات است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت ، دکتر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی که به استان قم سفر کرده است، صبح پنجشنبه، 16 فروردین ماه با آیت الله العظمی سبحانی از مراجع عالیقدر تقلید دیدار و گفت وگو کرد.

    دکتر لاریجانی در این دیدار با اشاره به اهمیت مسائل اقتصادی گفت: یکی از مهم ترین مسائل در این حوزه، بخش تولید است و قطعا تا زمانی که این مسائل حل نشود موضوعات دیگر مانند اشتغال نیز قابل حل شدن نیست.

    رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات مجلس برای تسهیل حوزه سرمایه گذاری در بخش های صنعت و کشاورزی افزود: خوشبختانه در بودجه سال 97 منابع مناسبی در نظر گرفته شد تا طبق آن تسهیلات بانکی ارزان قیمت برای توسعه سرمایه گذاری در روستاها ارائه شود.

    وی ادامه داد: همچنین در بودجه امسال نمایندگان مجلس مقرر کردند که تسهیلات ارزان قیمت و مناسب برای توسعه حوزه صنعت اختصاص داده شود.

    دکتر لاریجانی با اشاره به اهمیت توسعه صادرات غیر نفتی گفت: تقویت این بخش یکی از راهکارهای حل مشکلات اقتصادی است از این رو ما برای بهبود وضع اقتصادی کشور باید از پروژه های صادرات و تولید حمایت کنیم.

    رئیس قوه مقننه ادامه داد: خوشبختانه مجلس شورای اسلامی در بودجه سال جاری تلاش های مثبتی را برای کاهش اختلاف حقوق کارمندان و همچنین هم طراز کردن حقوق بازنشستگان با شاغلان انجام داد.

    دکتر لاریجانی با بیان اینکه در شرایط کنونی منطقه در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: خوشبختانه در کشور عراق معضل تروریسم حل شده و تروریست ها در شرایط کنونی سرزمینی ندارند، از طرفی دیگر در مسئله سوریه نیز وضع بهتر شده و راه حل سیاسی در این عرصه باید دنبال شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی