عصر بازار

عضو کمیسیون بودجه مجلس پاسخ داد:

حساب های بانکی چگونه باید تجمیع شود؟

عصر اعتبار- عضو کمیسیون بودجه مجلس، توضیحاتی پیرامون تجمیع حساب های بانکی افراد ارائه داد.

حساب های بانکی چگونه باید تجمیع شود؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، عبدالرضا مصری با اشاره به لزوم تجمیع مدیریتی حساب های بانکی، گفت: امروز دیگر دفترچه حساب بانکی وجود ندارد که به تک تک بانک ها مراجعه کرده و مشاهده کرد که دفاتر این بانک ها چه می گویند، بلکه می توان در یک سیستم متمرکز تجمیع حساب ها  را انجام داد تا اگر هر فردی با عنوان و کد ملی خود ده ها حساب در ده ها جای مختلف داشته باشد از نظر حسابداری در یک سیستم تجمیع شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر فردی در 50 بانک حساب داشته باشد مهم نیست، بلکه باید فعالیت مالی که در یک بانک انجام می شود در بانک مرکزی تجمیع شود.

    باید با زدن کد ملی حساب ها مشخص شود

    نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تجمیع حساب ها مدیریتی است و باید با زدن کد ملی حساب ها مشخص شود، ادامه داد: از لحاظ بانکداری مقدور نیست که تمامی بانک ها پاسخگوی یک حساب شوند، بلکه باید با کد ملی حساب های متعدد  افراد شناسایی شود.

    وی با اشاره به اینکه با کد ملی مشترک باید یک بانک اطلاعلاتی حساب تشکیل شود، یادآور شد: در حال حاضر بانک اطلاعاتی ایرانیان که تشکیل شده بر سیستم هدفمندی یارانه ها مستقر است و یارانه افراد از این طریق ارائه می شود، که این سیتم باید به حساب های بانکی تعمیم یابد و با کد ملی بر تمام داشته ها و تراکنش های یک فرد در زمینه های مختلف دسترسی پیدا کنیم.

    ایجاد تنها یک حساب برای هر فردی امکانپذیر نیست

    مصری افزود: در این بانک اطلاعاتی زمانی که کد ملی درج می شود باید یک پنجره برای حساب های بانکی و یک پنجره برای سرمایه گذاری ها و غیره باز شود.

    عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه ایجاد تنها یک حساب برای هر فردی امکانپذیر نیست، تصریح کرد: بحث مهم در حساب های بانکی مدیریت بر گردش ها و تراکنش ها است، البته در حال حاضر تا حدودی تجمیع حساب ها در بانک مرکزی انجام شده اما باز هم دیده می شود که سیستم های برخی بانک ها با بانک مرکزی به روز نیست و مردم را دچار مشکل کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی