عصر بازار

معاون روابط کار وزیر کار خبرداد:

موافقت با ۲ پیشنهاد افزایش ۸.۳ و ۱۲ درصدی مزد سایر سطوح کارگری

عصر اعتبار- معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از برگزاری نشست‌های جداگانه با شرکای اجتماعی پیرامون تعیین دستمزد سایر سطوح کارگری خبرداد و گفت: هم‌اکنون ۲ پیشنهاد افزایش ۸ و ۱۲ درصدی مزد مطرح است که باید به یکدیگر نزدیک شوند.

موافقت با ۲ پیشنهاد افزایش ۸.۳ و ۱۲ درصدی مزد سایر سطوح کارگری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، احمد مشیریان، معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به آخرین جزئیات رایزنی‌های مزدی میان گروه‌های کارگری و کارفرمایی با دولت اظهارداشت: بنابر اعلام وزیر کار، نرخ افزایش مزد سال 97 سایر سطوح مزدی تا پایان فروردین‌ماه طی بخشنامه‌ای ابلاغ خواهد شد.

    وی در پاسخ به این سوال که چه پیشنهادی برای افزایش دستمزد سایر سطوح مزدی کارگری مطرح شده است، گفت: کارگران افزایش 12 درصدی نسبت به پایه حقوق سال 96 به علاوه رقم ثابت روزانه 2 هزار و 418 تومان و 8 ریال را پیشنهاد کردند و از طرفی نمایندگان کارفرمایی درباره میزان افزایش مزد سایر سطوح افزایش 8.3 درصدی به علاوه روزانه 3 هزار و 333 تومان و 5 ریال را مطرح کردند.

    مشیریان تصریح کرد: با مذاکراتی که به صورت 3 جانبه‌گرایی دنبال می‌شود سعی می‌کنیم پیشنهادات را به یکدیگر نزدیک کرده و تا پایان فروردین تکلیف میزان افزایش سایر سطوح مزدی را روشن کنیم.

    معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه آقای ربیعی سعی دارد تا در هفته جاری نشست‌های جداگانه‌ای با نمایندگان گروه‌های کارگری و کارفرمایی برگزار کند، گفت: با توجه به اینکه تنها 2 پیشنهاد نهایی برای سایر سطوح مزدی ارائه شده باید رقمی به عنوان مبنای افزایش مزد سال آینده تعیین و ابلاغ شود.

    وی در عین حال گفت: وزارت کار با هر دو پیشنهاد نمایندگان کارگری و کارفرمایی موافق است و منتظریم تا با برگزاری جلسات تکلیف بسته مزدی سال 97 مشخص شود.

    شرکای اجتماعی در نشست شورای عالی کار افزایش 20 درصدی را برای حداقل بگیران کارگری تعیین کردند تا حداقل دستمزد از مبلغ 929 هزار و 931 تومان به حدود یک میلیون و 114 هزار تومان برسد.

    علاوه بر این کارفرمایان باید کمک‌هزینه 40 هزار تومانی مسکن و بن 110 هزار تومانی را به آن اضافه کنند و حق اولاد نیز به تناسب فرزندان پرداخت خواهد شد.

    حق اولاد کارگری طبق آخرین مصوبه نشست شورای عالی کار برای فرزندان زیر 18 سال باید رقمی به میزان 111 هزار و 414 تومان پرداخت شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی