عصر بازار

جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل خبر داد:

سرمایه گذاری ۵۰ درصدی آلمانی ها در بازار سرمایه ایران

عصر اعتبار- جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل با بیان این که بیش از ۵۰ درصد حجم سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران متعلق به آلمانی ها است، گفت: ما ارتباط مان را با نهاد ناظر سرمایه گذاری آلمان به دقت ادامه می دهیم تا اعتمادی راکه سرمایه گذاران آلمانی به بازار، نهاد ناظر، بورس ها و کلیه فعالان بازار سرمایه داخلی کردند، حفظ کنیم.

سرمایه گذاری ۵۰ درصدی آلمانی ها در بازار سرمایه ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا ، بهادر بیژنی، با اشاره به تعاملات بین المللی بازار سرمایه، اظهار داشت: یکی از فعالیت هایی که طی یک سال گذشته در سازمان بورس انجام شده، تدوین برنامه بین المللی شدن بازار سرمایه است.

    وی به ارتباط نهاد ناظر با فعالان بازار سرمایه در زمینه بین المللی شدن اشاره کرد و افزود: در این باره، چند فعالیت مهم صورت گرفته است؛ مورد اول در صنعت نهادهای ناظر است که توانستیم با چند نهاد ناظر ارتباط عمیق، درازمدت و سازنده برقرار کنیم.
    جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل با بیان این که سازمان بورس تلاش کرد، به جای این که با تعداد بسیار زیادی نهاد ناظر ارتباط سطحی و کم عمقی داشته باشد، با چند نهاد به تعاملات جدی برسد، گفت: یکی از این ارتباطات موفق با نهاد ناظر آلمان (بافین) است، که با همکاری آن ها در ایران و رکشاپ آلمان برگزار شد.
    بیژنی یادآور شد: آلمانی ها در بحث آیسکو (سازمان بین‌المللی کمیسیون‌های اوراق بهادار) حمایت جدی از ایران داشتند، علاوه بر آن، بیش از 50 درصد حجم سرمایه گذاری در بازار سرمایه ایران متعلق به آلمانی ها است.
    وی با اشاره به همکاری بازار سرمایه ایران و چین بیان کرد: همچنین سازمان بورس و اوراق بهادار ارتباط بسیار خوبی با نهاد ناظر بورس هنگ کنگ، عمان و یونان داشته است.
    جانشین با بیان این که یکی از مهم ترین تاثیرات بین المللی شدن بازار سرمایه بالا رفتن استانداردها در بازار داخلی است، افزود: حجم سرمایه گذاری خارجی هنوز در شان بازار سرمایه نیست، بر این اساس، بیش ترین و مهم ترین تاثیر بین المللی شدن را در افزایش استانداردهای بازار سرمایه می بینم.
    بیژنی اضافه کرد: هدف اصلی آیسکو حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذاران است، مسلما با عضویت عادی در این نهاد بیش ترین فایده متوجه سرمایه گذاران داخلی ما خواهد شد.
    وی یادآور شد: پس از اجرایی شدن برجام میزان حضور سرمایه گذاران خارجی بیش از سه برابر شده است. آلمانی ها حجم بسیار عمده ای را از سرمایه گذاری خارجی در ایران داشتند و ما ارتباط مان را با نهاد ناظر سرمایه گذاری آلمان به دقت ادامه می دهیم تا اعتمادی که سرمایه گذاران آلمانی به بازار، نهاد ناظر، بورس ها و کلیه فعالان بازار سرمایه داخلی کردند، حفظ کنیم.
    جانشین رئیس سازمان بورس در امور بین الملل در ادامه به همکاری های مشترک بورس تهران و استانبول اشاره کرد و گفت: بورس تهران با بورس استانبول جلسات و مکاتبات زیادی داشته است. یکی از اختلافات بین این دو بورس در زمینه بحث گزارش گیری و ساعات معاملاتی بود که در نهایت به یک مدل قابل اجرا رسیدند.
    بیژنی ادامه داد: از سوی دیگر، فرابورس فعالیت های بین المللی خود را به صورت جدی در حوزه های مختلف ادامه می دهد و شاهد تحولاتی در فعالیت های بین المللی آن هستیم. در آخرین اقدام، همکاری با بازار سرمایه عراق را آغاز کردند و بتازگی جلسه ای با رییس بورس بغداد داشتند.
    وی اضافه کرد: آخرین تحولی که در حوزه فعالیت های بین المللی انجام شد تعامل بورس کالا و بحث سکوی مشترک معاملاتی بین این بازار و بورس ملی کالای هند است. در این زمینه پلتفرم و مسایل اجرایی آن آماده شده و در آینده نزدیک امیدواریم که اجرایی شود.
    اکنون سرمایه گذارانی از آمریکا، انگلیس، روسیه، آلمان، سوییس، سوئد، لهستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان، چین، هلند، هند، ترکیه، لبنان، آفریقای جنوبی، ژاپن، قبرس، ایتالیا، امارات، نروژ، یونان، اندونزی، مالدیو، لهستان، کانادا، هنگ کنگ، قطر، عراق، پاکستان، سوریه، لوکزامبورگ، کویت، نیوزیلند، مالزی، کره جنوبی، گرجستان، ارمنستان، جزایر ویرجین، نیجریه و افغانستان در بازار سرمایه ایران فعالند.
    ارزش دارایی سرمایه گذاران خارجی در بورس تهران که شمار آنها از یک هزار کد معاملاتی عبور کرده است، تا پایان دی ماه سال 96 حدود 46 درصد افزایش یافت.
    سرمایه گذاران خارجی در 10 ماه اول 1396 در بخش خرید فعال تر بودند؛ به طوری که از کل معاملات سرمایه گذاران خارجی، 51 درصد به خرید اختصاص داشت.
    96 درصد معاملات سرمایه گذاران خارجی به سهام مربوط بود و بقیه به ترتیب در اختیار حق تقدم، اوراق بدهی، صندوق قابل معامله و اختیار معامله قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو