عصر بازار

یک کارشناس اقتصاد بین الملل :

خرید کالای ایرانی اقتصاد کشور را بیمه می‌کند

عصر اعتبار- کارشناس اقتصاد بین الملل گفت: خرید کالای ملی، اقتصاد کشور را بیمه می‌کند.

خرید کالای ایرانی اقتصاد کشور را بیمه می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، غلامحسین طاهری کارشناس اقتصاد بین الملل ، اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری( حمایت از کالای ایرانی) خرید کالای ایرانی در راستای حمایت از تولید داخلی اهمیت بسزایی دارد،  چرا که خرید کالای تولید داخل، اقتصاد کشور را بیمه می‌کند.

    وی ادامه داد: چرخه عظیم اقتصاد کشور به مصرف داخلی بستگی دارد و باید با مصرف محصولات داخلی از صنایع کشور حمایت کنیم؛ چرا که با خرید کالا‌های ایرانی علاوه بر رونق اقتصاد و همچنین افزایش انگیزه سرمایه گذاران داخلی برای سرمایه گذاری در صنایع کشور، سود حاصل از فروش کالا‌های ایرانی  به جیب کارگران کشورمان می‌رود.

    طاهری تصریح کرد: با خرید کالا‌ی خارجی سود حاصل از آن نصیب سرمایه گذاران خارجی می‌شود؛ بنابراین باید اولویت هر ایرانی مصرف کالا‌های ایرانی باشد چرا که در صورت رونق بازار داخلی و برگشت اجناس بی کیفیت و یا معیوب از سوی مصرف کنندگان، تولید کنندگان نیز ملزم به افزایش کیفیت شده و پاسخگو خواهند بود.

    کارشناس اقتصاد بین الملل با بیان اینکه  فروشندگان نیز باید در جهت افزایش اشتغال جوانان، اجناس و کالا‌های ایرانی به مردم عرضه کنند،افزود: خوشبختانه صنایع کشور در راستای رقابت با محصولات خارجی گام‌های بزرگی برداشته اند، اما این روند کافی نیست چراکه باید بر اساس ذائقه مصرف کننده ،نسبت به تولید با کیفیت و با قیمت مصرف مناسب بیش از پیش قدم برداریم تا سود آوری برای کشور و افزایش اشتغال برای جوانان عایدمان شود.

    طاهری افزود: به هر حال تجربه کشور‌های موفق در رونق اقتصاد و اشتغال نشان می‌دهد خرید کالا‌های باکیفیت تولید داخلی می‌تواند با افزایش تقاضا، ظرفیت تولید را بالا برده و در نتیجه فضای بسیار مناسبی برای توسعه و بهبود روز افزون صنایع داخلی و خروج از رکود و افزایش اشتغالزایی فراهم کند.

    وی گفت: دولت نیز تاکنون اقدامات زیادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی با هدف حمایت از تولید داخل و رونق اقتصادی انجام داده‌ است که از جمله آن‌ها می‌توان به بسته خروج از رکود اشاره کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو