عصر بازار

رئیس بنیاد مسکن خبر داد:

افزایش وام مسکن روستایی به ۲۵ میلیون

عصر اعتبار- طبق اعلام بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خانه‌های روستایی اولویت اول زلزله زده کرمانشاه تا پایان نیمه اول امسال و خانه‌های شهری تا پایان شهریور سال ۹۸ خانه می‌شوند.

افزایش وام مسکن روستایی به ۲۵ میلیون
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، علیرضا تابش در نشست خبری در باره عملکرد بنیاد مسکن در سال گذشته اظهار داشت: در تصویب و اجرای طرح هادی به عملکرد صد در صدی رسیده‌ایم و امسال قصد داریم 3448 روستا طرح هادی را به اجرا برسانیم که برای اجرای طرح هادی در این روستاها مصوبه دریافت قیر رایگان را داریم.

    وی ادامه داد: در 998 روستا طرح هادی انجام شده و در 3520 روستا نیمه تمام باقی مانده که در مجموع امسال در 4518 روستا طرح هادی باید انجام شود.

    تابش با اشاره به صدور اسناد مالکیت در واحدهای مسکونی گفت: ‌تاکنون 3 میلیون 88 هزار سند مالکیت صادر شده که در سال جاری هم 120 هزار سند صادر خواهد شد.

    همچنین تاکنون برای 190 هزار واحد مسکونی شهرهای زیر 20 هزار نفر سند مالکیت صادر کرده‌ایم که در سال جاری 60 هزار سند دیگر هم اضافه خواهد شد.

    وی با بیان اینکه بودجه عمران روستایی بنیاد مسکن در سال 96 حدود 1912 میلیارد تومان بوده که از این رقم 60 درصد تخصیص و 47 درصد از خزانه دریافت شد. در سال 97 هم این بودجه به 2179 میلیارد تومان رسیده است که امیدواریم مبلغ قابل توجهی ازآن تخصیص پیدا کند.

    وی درباره نوسازی و بهسازی مساکن روستایی اظهار داشت: نوسازی و بهسازی  یک میلیون  630 هزار واحد خاتمه کرده و بازسازی 350 هزار واحد هم در حال انجام است که این اقدامات با تسهیلاتی معادل 15 هزار و 400 میلیارد تومان انجام شده است. امسال هم بازسازی و بهسازی 200 هزار واحد مسکونی را در دست اقدام داریم.

    تابش با اشاره به افزایش مقاومت مساکن روستایی افزود: این اقدامات بهسازی و نوسازی واحدهای روستایی باعث شده که مقاوم پذیری این واحدها که در سال 84 صد در صد بود امروز مقاومت سازه‌ها در برابر زلزله به 40 درصد اف زایش پیدا کند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی ادامه د اد: هر چند که سال 96 سال سختی برای ما محسوب می‌شد اما توانستیم بهسازی 81 هزار واحد مسکونی را عقد قرارداد کنیم و بهسازی 50 هزار واحد هم در سال 96 به پایان رسید که برای این اقدامات هزار میلیارد تومان از اعتبارات بانکی را مصرف کردیم.

    تابش افزود: سال گذشته بانک‌ها برای بهسازی و نوسازی 200 هزار واحد مسکونی 78 درصد تسهیلات را اب لاغ و 41 درصد آن را عقد قرارداد کردند.

    وی درباره عدم همکاری بانک‌ها برای ارائه تسهیلات اظهار داشت: بانک‌ها باید این تسهیلات را از منابع خود ارائه  دهند حال اینکه بانک‌ها مدعی هستند عدم بازپرداخت به موقع اقساط مساکن روستایی باعث شده است که تمایلی برای ارائه این تسهیلات نداشته باشند.

    رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه سال گذشته سال پرحادثه‌ای برای کشورمان بوده و مسئولیت بنیاد مسکن برای بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی افزایش پیدا کرد گفت: در سال گذشته 311 زلزله 4 ریشتر به وقوع پیوست که این تعداد زلزله در سال 95 ، 123 و  در سال 94 ، 120 زلزله بود.

    وی افزود: تعداد زلزله‌های بالای 5 ریشتر در سال 96 ، 34 زلزله اما در سال‌های 93 و 94 ، 3 و 7 زلزله بالای 5 ریشتر داشتیم. همچنین در سال گذشته 6 زلزله بالای 6 ریشتر داشتیم که در سال‌های 95 و 94 زلزله‌ای با این قدرت پیش نیامد و در سال 96 یک زلزله بالای 7 ریشتر داشتیم که اساسا در سال‌های گذشته بی‌سابقه بوده است بنابراین میزان عملکرد و فعالیت بنیاد مسکن هم برای بازسازی مساکن پس از زلزله افزایش یافت.

    تابش با اشاره آمار بازسازی مساکن پس از وقوع زلزله گفت: در سال گذشته در 14 استان اقدامات بازسازی مساکن پس از حوادث طبیعی رخ داد که 79 هزار واحد مسکونی  احداث و  83 هزار واحد مسکونی تعمیر شد.

    همچنین در ادمه این نشست خبری از روح اله مهدیان معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ارائه تسهیلات برای بازسازی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه گفت:‌برای اولین بار بود که به سرعت پس از وقوع زلزله تسهیلات بازسازی ابلاغ و پرداخت شد.

    وی ا دامه داد:  عملیات بازسازی و تعمیرات در شهرهای زلزله زده پیچیده‌تر از روستاها است چرا که نیازمند به همکاری‌های شهرداری ها و سازمان نظام مهندسی هستیم.

    وی تاکید کرد:‌  طبق  برنامه‌های زمان‌بندی شده خانه‌های صد در صد تخریبی پس از زلزله کرمانشاه در اولویت اول تا پایان شهریورماه امسال احداث و خانه‌های روستایی تخریبی در اولویت دوم تا پایان سال جاری احداث می‌شوند.

    مهدیان در باره زمان‌بندی پایان احداث خانه های زلزله زده شهری در استان کرمانشاه گفت: در مناطق شهری تا تپایان شهریور 98 بازسازی واحدهای مسکونی زلزله زده ادامه خواهد داشت.

    وی در باره افزایش سقف وام مسکن روستایی گفت: این تسهیلات از سقف 20 میلیون و به 25 میلیون تومان می‌رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو