عصر بازار

طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد به صورت عادی بررسی می‌شود

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس با بررسی طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد تجاری-صنعتی مخالفت کردند. این طرح به صورت عادی بررسی می شود.

طرح رسیدگی به بودجه مناطق آزاد به صورت عادی بررسی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، یک فوریت طرح اصلاح ماده دو و بند «ج» ماده 4 قانون چگونگی اداره مناطق آزادتجاری-صنعتی با 92 رای موافق، 66 رای مخالف و 15 رای ممتنع از مجموع 221 نماینده حاضر در جلسه رد شد.

    مسعود پزشکیان، رئیس جلسه گفت که این طرح به صورت عادی رسیدگی می شود.

    محمدباقر عبادی، نماینده بیرجند به عنوان یکی از درخواست کنندگان این طرح گفت: شفافیت مالی در مناطق آزاد تجاری وجود ندارد. این باعث شده بسیاری از درآمدها عمدتا ماحصل فروش زمین‌ها در بودجه عمومی نیاید و نتوان نظارتی بر بودجه مناطق آزاد داشت.

    وی افزود: ما می خواهیم تمامی این درآمدها در بودجه کشور لحاظ شده و به تصویب مجلس برسد تا دیوان محاسبات و مجلس بر آن نظارت داشته باشند.

    علی ادیانی نماینده قائمشهر به عنوان مخالف فوریت این طرح گفت: در برنامه ششم نظارت بر مناطق آزاد در اختیار وزارت اقتصاد قرار داده شده است لذا این طرح وجاهتی ندارد.

    حسن نوروزی نمانینه رباط کریم نیز به عنوان موافق  فوریت این طرح تاکید کردکه باید نظارت دقیقی بر بودجه مناطق آزاد وجود داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی