عصر بازار

معاون وزیر ارتباطات عنوان کرد:

۲۱ پروژه کلان توسعه دولت الکترونیک نهایی و تصویب شد

عصر اعتبار- رییس سازمان فناوری اطلاعات از نهایی شدن و تصویب ۲۱ کلان پروژه توسعه دولت الکترونیکی خبر داد.

۲۱ پروژه کلان توسعه دولت الکترونیک نهایی و تصویب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رسول سراییان، رییس سازمان فناوری اطلاعات و معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره وظایف و محورهای فعالیت سازمان فناوری اطلاعات در سال جاری گفت: با حکم وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یکسری تکالیف و انتظارات برای سازمان فناوری اطلاعات مطرح شده است. در حال حاضر  این انتظارات احصاء و  در قالب چهار محور اساسی مشخص شده است. نخستین محور  ایفای نقش موثر در اقتصاد دیجیتال است  و دومین محور  راهبری فرآیند توسعه کسب و کار دیجیتال و همچنین  توانمند سازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا و به کار گیری حداکثری از ظرفیت بخش خصوصی از دیگر تکالیف محوله است.

    سراییان با اشاره به پنج  محور راهبردی سازمان فناوری اطلاعات که بر گرفته از ماموریت جدید سازمان فناوری اطلاعات ایران است افزود :  بحث توسعه بازار IT کشور، توسعه دولت هوشمند، نوآوری و کار آفرینی و زیر ساخت توسعه محتوا و کسب و کار مرتبط با شبکه ملی اطلاعات و بحث امنیت در فضای سایبری پنج محور عملیاتی پیش روی سازمان است.

    معاون وزیر ارتباطات با بیان این که اصلاح ساختار سازمان فناوری اطلاعات ایران از اولویت‌های سال 97 است، اظهار داشت:  باز تعریف فرایندها و یکپارچه سازی سیستم های IT سازمان مبتنی بر ماموریت های جدید جزء محورهای تحول در سازمان خواهد بود. همچنین توجه اساسی به حوزه سرمایه انسانی از جنبه های آموزش، توانمد سازی، برنامه های رفاهی و انگیزشی و ارزشیابی پرسنل از اهداف سال 97 در حوزه منابع انسانی است.

    وی با اشاره به تکالیف عملیاتی محوله  گفت: در حوزه عملیات وظایفی بر عهده ماست که چند مرجع به ما تکلیف کرده اند اولین قانون برنامه ششم است که احصاء کردیم که چه وظایفی به سازمان ما محول شده است و محور دیگر اقتصاد مقاومتی است و محور بعدی توسعه دولت الکترونیک و هوشمند است که مصوبه هیات وزیران است و تکلیف بعدی شورای اجرایی فناوری اطلاعات است که رییس سازمان دبیر شورا است و به واسطه آن وظایفی بر عهده سازمان می باشد و محور بعدی شبکه ملی اطلاعات است.

    رسول سراییان درباره اقدامات انجام شده در حوزه دولت الکترونیک تصریح کرد:  در بخش توسعه دولت الکترونیک کار سنگینی  را در دو ماهه پایان سال 96 انجام شده است  و در نهایت  21 کلان پروژه برای توسعه دولت الکترونیکی نهایی شد و به تصویب وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و رییس سازمان برنامه و بودجه و رییس سازمان اداری و امور استخدامی رسید و مقرر است که توسط معاون اول رییس جمهور ابلاغ  شود و امیدواریم که بتوانیم منشاء تحول اساسی در حوزه دولت الکترونیک شویم و مردم هم بتوانند از این خدمات و سرویس ها بهره مند شوند. و همچنین سکوی دولت همراه نیز از دیگر اقدامات موثر در این حوزه می باشد.

    وی با اشاره به وظایف محوله در بخش شبکه ملی اطلاعات  تاکید کرد: در بخش دبیر خانه شورای اجرایی شبکه ملی اطلاعات  وظایفی بر عهده ما است و خوشبختانه سند برنامه دبیر خانه هم مشخص شده است که یکی از محورها  مفهوم دولت باز یا open data  است که بتوانیم ساز و کارهای لازم را به گونه ای فراهم کنیم که کسب و کارها بتوانند به داده های دولت دسترسی داشته باشند و بر اساس آن حوزه اشتغال و نوآوری و کار آفرینی را رقم بزنند. و در حوزه مرکز توانمند سازی کسب و کارهای نوپا اقداماتی خوبی انجام شده است و همچنین لایحه رفع موانع کسب و کارهای نوپا گام اساسی در جهت تسهیل در فرآیند های استارتاپ ها می باشد. و اینها کارهای زیر بنایی و زیر ساختی است که شکل گرفته است که امیدواریم با این مصوبه و فراهم کردن سازکار اجرایی آن شرکت های استارتاپی از برکات این حوزه بهره مند شوند.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه افزود: از دیگر اقدامات مهم که باید در سازمان در راستای ماموریت های محوله انجام دهیم، حضور فعالانه و موثر در مجامع بین المللی او در کنار آن ارتقاء و بهبود وضعیت در شاخص های بین المللی است و با برنامه ریزی های مناسب و همچنین کمک بخش خصوصی و سایر بازیگران این عرصه  می توانیم دستاوردهای خوبی را در این حوزه ها بدست آوریم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو