عصر بازار

رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد:

بانک مسکن، بانک برتر در تامین مالی مسکن روستایی

عصر اعتبار- رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد: بانک عامل بخش مسکن برترین بانک در زمینه ارائه تسهیلات بازسازی مسکن روستایی در کشور است.

بانک مسکن، بانک برتر در تامین مالی مسکن روستایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» ، علیرضا تابش اعلام کرد: از میان بانک‌های عامل تا کنون تنها بانک مسکن در پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی بازسازی مسکن روستایی همکاری خوبی داشته است و بعد از بانک مسکن، بانک‌ سپه و بانک تجارت نیز همکاری خوبی داشتند اما متاسفانه سایر بانک‌ها ، عدم وصول مطالبات در مسکن روستایی را بهانه کرده و اعلام می‌کنند به این دلیل نمی‌توانند سریعاً اقدام به پرداخت تسهیلات کنند.
    تابش با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مسکن روستایی از سوی بانک‌های عامل از منابع خود بانک‌ها انجام می شود؛ افزود: از آنجا که بانک ها باید سالیانه مابه‌التفاوت سود را در بودجه‌های سنواتی خود پیش بینی کنند برخی از آن‌ها در پرداخت تسهیلات سرعت لازم را ندارند.
    وی اعلام کرد: از سوی دیگر اگر مردم در بازپرداخت تسهیلات و پرداخت اقساط تاخیر کنند هم متقاضیان ضرر می‌کنند و هم به سیستم بانکی ضرر زده‌اند، بنابراین از تسهیلات گیرندگان تقاضا داریم نسبت به بازپرداخت به موقع تسهیلات خود اقدام کنند.
    رییس بنیاد مسکن گفت: تا کنون برای 3 میلیون و 188 واحد مسکن روستایی سند صادر شده است و در سال 97 نیز 120 هزار سند صادر خواهد شد؛ همچنین در شهرهای زیر 25 هزار نفر 190 هزار سند صادر شده و در سال 97 نیز 60 هزار سند دیگر صادر خواهد شد.
    تابش در خصوص مقاوم‌سازی سازه‌های مسکن روستایی نیز، گفت: مقاوم‌سازی و بازسازی واحدهای مسکن روستایی باعث شد تا سازه‌های روستاها مقاوم شود به طوری که زمانی 7 درصد سازه‌های روستایی در مقابل زلزله‌ها مقاوم بوده‌اند اما در حال حاضر این عدد به 40
    درصد رسیده است و حتی در برخی شهرستان‌ها این عدد به 58 درصد نیز می‌رسد.
    درخواست 101 هزار تسهیلات نوسازی در کرمانشاه
    رئیس بنیاد مسکن گفت: تا کنون 101 هزار زلزله زده کرمانشاه برای بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده بر اثر زلزله آذرماه در این استان در بنیاد مسکن تشکیل پرونده داده اند که حدود 43 هزار درخواست برای دریافت 43 هزار فقره تسهیلات بازسازی به مرحله انعقاد قرارداد با بانک ها رسیده است.
    تابش افزود: 67 هزار و 500 نفر از زلزله زدگان استان کرمانشاه تاکنون به بانک های عامل برای دریافت تسهیلات معرفی شدند که 42 هزار و 970 واحد با بانک ها قرارداد بسته اند.
    وی خاطرنشان کرد: کل واحدهایی که پس از زلزله کرمانشاه در این استان مورد کارشناسی و ارزیابی بنیاد مسکن قرار گرفت 124 هزار و 24 واحد بود که بیش از صد و یک هزار واحد در بنیاد مسکن تشکیل پرونده دادند. از این تعداد پرونده 35 هزار و 200 هزار واحد احداثی و 52 هزار واحد نیز تعمیراتی هستند. ضمن اینکه سه هزار و 961 واحد تجاری نیز در میان واحدهای آسیب دیده از زلزله قرار دارد.
    وی با بیان اینکه در سال های اخیر یک میلیون و 630 هزار واحد روستایی نوسازی شده و 350 هزار واحد نیز بازسازی شده است؛ افزود: در سال جاری احداث 200 هزار واحد مسکونی روستایی را در دستور کار قرار داده ایم که مصوبه آن در روزهای پایانی سال گذشته به بنیاد مسکن ابلاغ شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی