عصر بازار

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران:

مهمترین اقدام بیمه سلامت، رعایت سقف اعتبارات است

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران مهمترین اقدام این سازمان را رعایت سقف اعتبارات عنوان کرد و گفت: ایجاد سقف برای اعتبارات هرچند تبعات و مشکلاتی دارد اما باید نهادینه و اجرایی شود.

مهمترین اقدام بیمه سلامت، رعایت سقف اعتبارات است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، طاهر موهبتی در دیدار نوروزی وزیربهداشت، درمان وآموزش پزشکی با مدیران و کارکنان سازمان بیمه سلامت ایران با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این سازمان افزود: هنگام ورود به این سازمان در نیمه دوم سال گذشته با چالش جدی منابع مالی مواجه شدیم به طوری که مطالبات دانشگاهای علوم پزشکی با 12 ماه و داروخانه‌ها تا 10ماه تاخیر مواجه بودند که با همت و برنامه‌ریزی دقیق و دریافتی‌های صورت گرفته، امروز بدهی دانشگاه‌ها به چهار و نیم ماه رسیده است.
    وی با بیان این که داروخانه ها در وضعیت خوبی قرار گرفته و فقط یک و نیم ماه از این سازمان مطالبه دارند، اظهارکرد: بدهی پاراکلینیک ها اکنون به مرداد رسیده است و پنج ماه مطالبه دارند.
    به گفته وی پرداخت مطالبات در شش ماهه نخست سال گذشته دو هزار و 480 میلیارد تومان و در شش ماهه دوم، به 9هزار و 400میلیارد تومان افزایش یافت؛ تحقق منابع تاثیر به سزایی بر شرکای مالی این سازمان داشت و موجب جذب اعتماد و اطمینان نسبی آنان می شود.
    مدیرعامل بیمه سلامت ایران با اشاره به مدیریت هزینه‌ها در این سازمان، گفت: با وجود اقدامات علمی و استاندارد کردن مدیریت هزینه‌ها، با تبعات اجتماعی در فضای مجازی مواجه خواهیم شد.
    موهبتی افزود: با اقدامات صورت گرفته افراد تحت پوشش صندوق بیمه ایرانیان در این مدت از هفت هزار بیمه شده به 220 هزار نفر افزایش یافت به طوری که امروز بیش از 220هزار بیمه شده دیگر سازمان های بیمه گر به این بیمه برگشتند.
    وی با اشاره به بخشنامه‌ نیمه دوم سال گذشته به منظورعدم افزایش هزینه‌ها، افزود: با اجرای این طرح و سایر اقدامات از جنس مدیریت هزینه بخشی از هزینه‌ها کنترل شد به طوری که حدود 600 میلیارد تومان در این مدت ذخیره منابع صورت گرفت.
    مدیرعامل بیمه سلامت ایران در ادامه به همپوشانی بیمه شدگان با دیگرسازمان های بیمه گر اشاره و بیان کرد: حدود 260هزار بیمه شده نیروهای مسلح، چهار میلیون و 700 هزار بیمه شده تامین اجتماعی وجود دارد که در فرایند رفع هم پوشانی فعالانه وارد شده ایم و مهمتر اینکه تاکید داریم که نباید همپوشانی جدیدی داشته باشیم.
    موهبتی اظهارکرد: با اجرای طرح استحقاق سنجی پیش بینی ما این است که سال آینده با مراجعه افراد به دفاتر پیشخوان حذف همپوشانی را داشته باشیم چرا که مراجعه برای دریافت خدمت و یا تمدید دفترچه در این دفاترصورت می‌گیرد.
    وی ادامه داد: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته حذف دفترچه‌ها در بیمارستان‌ها آغاز شد به طوری که این اقدام در120بیمارستان انجام شده و امیدواریم در سراسر کشور نیز این طرح اجرایی شود.
    وی در ادامه به علمی شدن خدمات این سازمان اشاره کرد وگفت: این سازمان با مرکز ملی تحقیقات بیمه سلامت ایران اقدام به ایجاد یک ساختار جدید کرده است به طوری که حتی ردیف بودجه ای و عملیاتی آن نیز شکل گرفته است.
    موهبتی شعار سازمان بیمه سلامت ایران در سال جدید را سازمان الکترونیک عنوان و اظهار کرد: الکترونیکی شدن خدمات و مدیریت هزینه‌ها از اولویت‌ها و رویکردهای جدی این سازمان در سال جدید است که وزیر بهداشت نیز تاکید جدی برآن دارند و امیدواریم بتوانیم از این فرصت به نحو احسنت بهره لازم را ببریم.
    وی مهمترین اقدام سازمان بیمه سلامت ایران را رعایت سقف اعتبارات بیان کرد و افزود: در سال‌های گذشته اعتبارات این سازمان مثلا اگر 10هزار میلیارد تومان بود درعمل هزینه خرید خدمت صورت بسیار بیشتر بود که مشکلات عدیده ای را فراهم ساخت. ایجاد سقف برای اعتبارات هرچند تبعات و مشکلات مربوط به خود را دارد ولی باید نهادینه و اجرایی شود.
    وی با بیان این که مدیرت هزینه به سهولت محقق نمی‌شود، بیان کرد: برای اجرای مدیریت هزینه‌ها ابتدا با دانشگاه‌های علوم پزشکی که بزرگترین تولیدکنندگان درمان کشور هستند هماهنگ شده و استان‌ها نیز توجیه شدند.
    مدیرعامل سازمان بیمه سلامت نهایی شدن طرح استحقاق سنجی را از دیگر اهداف این سازمان بیان کرد وگفت: دراین زمینه کارگروهی با سایر بیمه ها نیز تشکیل شده است که امیدواریم اجرای این طرح را به بالاترین سطح برسانیم.
    وی در پایان ابرازامیدواری کرد که سازمان بیمه سلامت بتواند گام های موثری برای تحقق اهداف سازمان و مردم بردارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی