عصر بازار

تقسیم ۲۸۸ هزار میلیارد ریال سود شرکت‌های بورسی در سال ۹۶

عصر اعتبار- میزان سود تقسیم شده شرکت‌های بورسی به تفکیک صنعت از ابتدای سال ۹۶ تا پایان اسفندماه، برابر با ۲۸۸ هزار میلیارد ریال اعلام شد که متوسط سود نقدی برای هر سهم ۲۴۲ ریال است.

تقسیم ۲۸۸ هزار میلیارد ریال سود شرکت‌های بورسی در سال ۹۶
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بر اساس اعلام اداره آمار و اطلاعات بورس تهران، تطبیق سود (زیان) پیش بینی شده شرکت ها در این ماه نسبت به بهمن96 نشان می دهد که تعداد 13 شرکت با افزایش، 22 شرکت با کاهش و مابقی شرکت ها برابر با 274 شرکت، تغییری در سود (زیان) پیش بینی شده نداشته اند.

    حجم سود و زیان پیش بینی شده

    همچنین سود و زیان پیش بینی شده شرکت ها در پایان اسفند ماه سال 96 برابر با 493.987  میلیارد ریال است که نسبت به بهمن ماه، معادل 182.116 میلیارد ریال کاهش نشان می دهد. این گزارش می افزاید: در پایان اسفند ماه 96 متوسط سود (زیان) خالص شرکت های بورسی به ازای هر سهم برابر با 345 ریال در این آمار اعلام شده است.

    سود تقسیم شده شرکت ها به تفکیک صنعت

    در ضمن میزان سود تقسیم شده شرکت ها به تفکیک صنعت - انباشته از ابتدای سال تا پایان اسفند ماه 96، بیش از 288 هزار میلیارد ریال بوده که 67 درصد درآمد (زیان) واقعی شرکت ها را شامل شده است. بر این اساس متوسط سود نقدی برای هر سهم معادل 242 ریال را بر مبنای اطلاعات این گزارش آماری حاصل می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی