عصر بازار

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

بخش خصوصی باید در تولید سرمایه‌گذاری کند

عصر اعتبار- عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: بخش خصوصی باید به جای گذاشتن پول در بانک، در تولید سرمایه گذاری کند.

بخش خصوصی باید در تولید سرمایه‌گذاری کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، علی آقامحمدی گفت: دولت توان تحول اقتصادی را ندارد، مردم باید وارد عرصه اقتصادی شوند و سرمایه گذاری کنند تا شیوه اقتصاد دولتی تغییر کند. وی اصل 44 را فرصتی برای ورود مردم به اقتصاد دانست و افزود: دولت باید فضا را برای مردمی شدن اقتصاد فراهم کند.

    وی ادامه داد: اگر بخش خصوصی احتیاط کند و وارد کار نشود دلار چند هزار تومانی نصیب او می شود به همین دلیل بخش خصوصی باید به جای اینکه به دنبال سود بانکی باشد در تولید فعالیت کند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر بخش خصوصی حتی واحد تولید خود را هم برای دریافت سود بانکی گذاشته است، اما وقتی فعالیت اقتصادی صورت نمی گیرد بانک باید چگونه سود دهد؟

    آقامحمدی تاکید کرد: این شیوه غلط است و باید تغییر کند. وی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید از دولت مطالبه گر باشد تصریح کرد: بخش خصوصی باید وارد گود شود و هر جا کمبودی بود از دولت برای رفع آن مطالبه کند.

    عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: در حال حاضر، همه فکر می کنند چون در اقتصاد اشتباهاتی رخ داده پس نباید وارد آن شد در حالی که باید از محدودیت ها فرصت ساخت. وی با اشاره به اینکه مدیر دولتی انگیزه سرمایه گذاری در فعالیت اقتصادی سودده را ندارد افزود: سرمایه گذار است که باید فرصت سرمایه گذاری را در اختیار بگیرد.

    وی با اشاره به 3 میلیون بیکار در کشور گفت: باید این افراد بر اساس توانایی و سواد دسته بندی شوند و مهارت کسب کنند آن هم برای مشاغلی که هست نه اینکه برای شغلی که وجود ندارد هزینه کسب مهارت هم بدهند.

    آقامحمدی با اشاره به اینکه بخش خصوصی باید در سرمایه گذاری ها از اقتصاد دان کمک بگیرد افزود: اقتصاددان باید خدمات به بخش خصوصی بفروشد، باید به او بگوید کجا فضای کار وجود دارد تا با شناخت کامل سرمایه گذاری کند.

    وی افق اقتصاد ایران را مثبت و روشن خواند و تصریح کرد: نیروی انسانی تحصیل کرده در کشور دو برابر شده و این یک فرصت است نه تهدید. عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: متولدین دهه 60 و 70 اقتصاد کشور را نجات می دهند. برای نجات اقتصاد به بسیج دولتی نیاز نداریم به بسیج ملی و مردمی نیاز داریم زیرا دولت فقط می تواند پشتیبانی کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو