عصر بازار

پیام رییس خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران:

رفع موانع صادرات برای حمایت از کالای ایرانی

عصر اعتبار-رییس خانه صنعت معدن تجارت جوانان ایران در خصوص حمایت کالای ایرانی در سال جدید اعلام کرد:‌ رفع موانع صادرات اعم از ایجاد قوانین یک شبه و رژیم سیاسی با همسایگان برای رسیدن به این هدف بزرگ بسیار مهم است.

رفع موانع صادرات برای حمایت از کالای ایرانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، رضا امیدوار تجریشی در این یادداشتی درباره تحقق نام گذاری حمایت از کالای ایرانی، نوشت: چند سال اخیر نام‌گذاری هر سال توسط مقام معظم رهبری با تاکید بر اقتصاد مقاومتی و توانمندسازی داخلی همراه بوده است و امسال نیز شاهد حمایت قاطع ایشان از عرصه تولید بوده‌ایم.

    حال با این اوصاف باید در بزنگاه تاریخی از این فرصت به نحو احسنت بهره‌برداری کرد. در این بین باید نکاتی از کلام معظم له نیز آویزه گوش کرده و همواره به مسئولین یادآوری کرد.

    ١- تولید

    ٢- کیفیت

    ٣-صادرات

    4-جوانان

    تولید کالای ایرانی که توانایی آن به صورت بهینه در داخل موجود است و نیازهای داخلی را نیز به نحو احسنت برآورده می‌کند.

    البته نکته حائز اهمیت که باید توجه ویژه تمامی تولیدکنندگان و مسئولین را به خود جلب کند، برندسازی قوی در عرصه داخلی و خارجی است چراکه کالای باکیفیت را نمی‌توان بدون معرفی و برندسازی جهانی به بازارهای مختلف معرفی کرد زیرا این روزها در جنگ اقتصادی مولفه اول برند و ایجاد علاقه در بین خریداران است.

    همان طور که ایشان طی سخنرانی روز اول عید خود در حرم مطهر امام رضا(ع) فرمودند که کیفیت کالا باید توسط تولیدکنندگان مدنظر قرارگیرد و به‌ غیر از تکالیف شرعی راه تولید با کیفیت را نیز باید در مسیر صحیح انداخت چراکه تولیدکننده به دنبال جلب رضایت مشتریان خود و جذب بیشتر بازار است اما در این حین ریل‌گذاری مسیر در جهت تولید با کیفیت توسط دولت و حاکمیت صورت می‌گیرد.

    در واقع با هموارسازی و کم کردن دغدغه تولیدکننده از درگیری‌های روزانه اعم از مواد اولیه و ماشین‌آلات، کم کردن قوانین ضد تولید و بروکراسی اداری و مبارزه با فساد، می‌تواند در این راه گام برداشت که در این راستا نقش قوه قانون‌گذار در تسهیل این امور بسیار حائز اهمیت است و با بازنگری در قوانین می‌تواند، سدهایی که در میان راه توسعه وجود دارد، برداشته شود.

    در این بین یکی از مهمترین راه‌های توسعه اقتصادی صادرات محصولات غیرنفتی و تولیدی است که با توجه به همسایگی با ١5 کشور دنیا و قرارگیری در شاه راه مواصلاتی منطقه و کریدور شرق و غرب که می‌توان همان راه ابرایشم نامید، صادرات تولیدات داخلی را به نحو احسنت انجام داد. در این میان، صادرات محصولات تولیدی و خدماتی باید در اهم مراوادات بین‌المللی قرار گیرد که در اینجا نقش مهم سازمان توسعه تجارت و وزارت امور خارجه بسیار مشهود است.

    رفع موانع صادرات اعم از ایجاد قوانین یک شبه و رژیم سیاسی با همسایگان برای رسیدن به این هدف بزرگ بسیار مهم است که وزارت امور خارجه با کمک سفارت‌های ایران در دیگر کشورها و الویت قرار دادن تبادلات تجاری و کمک به تجار ایرانی در این مسیر می‌تواند گام مثبتی بردارد و همچنین سازمان توسعه تجارت با همکاری وزارت امورخارجه در جهت پررنگ‌تر کردن رایزن‌های اقتصادی خود در بازارهای هدف می‌تواند، کمک شایان توجهی به تولید داخلی کند.

    همچنین باید تاکید داشت، محصولاتی که به صورت خام یا با کمترین پردازش تولید صادر میگردد با سرمایه‌گذاری مشترک بین‌المللی تبدیل به محصولاتی با ارزش افزوده بالا شده تا ارزآوری بیشتر داشته باشد.

    نکته مهم دیگر حضور جوانان در عرصه اقتصادی کشور است چراکه جوانان نیروهای پیشران پیشرفت کشور هستند. همان طور که جوانان نقش بسزایی در پیروزی انقلاب داشته‌اند و با حضور خود در جبهه‌های حق علیه باطل جان خود را در راه میهن فدا کردند، نسل جوان اکنون نیز در جبهه اقتصادی وعلمی پیشران بوده و توانایی ساختن ایرانی مستقل تر را دارد.

    اما باید به این نکته تاکید کرد که دولتمردان به شایستگی از جوانان بهره برداری کنند و این نیروهای تازه نفس و با جهانبینی وسیع و آگاه از علوم روز دنیا را در تمامی مقاطع به درستی به کارگیرند.

    در این راستا، دولت نیز می‌تواند با جوان‌سازی خود و استفاده از افکار و خلاقیت‌ها و استعدادهای آنها در وهله اول گام مثبتی بردارد و در کنار استفاده از جوانان متخصص و متعهد از تشکل‌های اقتصادی مانند خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و اتاق‌های بازرگانی و انجمن جوانان نیز بهره برداری کند.

    جوانان فعال بخش صنعت و معدن مدافعان ایران اسلامی هستند که با کمی حمایت میتوانند نام ایران را با تولیدات و صادرات کالای ایرانی به آن سوی مرزها ببرند و با ایجاد اشتغال مولد گامی مبثت در راستای مدینه فاضله بردارند.

    لازم به ذکر است که نباید از جوان و نام جوانان تنها بهره سیاسی برد بلکه باید نسل جوان دهه 60-٧0 و آینده را مدیران شایسته‌ای ایران امروز و فردا دانست.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی