عصر بازار

تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار ارز دیجیتال در ایران

عصر اعتبار- بازار ارز دیجیتال بعد از یک روند نزولی دو هفته ای، طی دو روز گذشته با یک جهش نسبی روند صعودی به خود گرفت.

تاثیر افزایش نرخ دلار بر بازار ارز دیجیتال در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، اتریوم به عنوان دومین ارز دیجیتال در جهان در حال حاضر با قیمت 430 دلار در حال معامله است که نسبت به روز گذشته رشد 10 درصدی را تجربه می‌کند.

    در بازار امروز ارزش بیت کوین با رشد 3 درصدی به 7250 دلار رسیده است . ریپل نیز به عنوان سومین ارزدیجیتال مطرح در دنیا با قیمت 0.54 دلار در حال معامله است.

    نوید همتی کارشناس ارز دیجیتال درباره نوسانات اخیر بازار پول مجازی گفت  نوسانات اخیر نشان می‌دهد که با وجود برخی خبرهای بدی که هر از چندگاهی توسط بعضی دولت‌ها مبنی برغیرقانونی خواند  معاملات ارزدیجیتال اعلام می‌شود، مردم سراسر جهان علاقه زیادی به استفاده از این نوع ارزها دارند و حمایت بانک‌ها و نهاد‌های بین المللی نیز باعث افزایش ارزش این بازار شده است.

    وی افزود: چند روز پیش یکی از بانک‌های بزرگ روسیه اعلام کرد که معاملات خود برپایه ارز دیجیتال را تا آخر سال جاری میلادی کلید خواهد زد و این انتظار می‌رود که دیگر بانک‌ها و نهادهای بین المللی نیز رفته رفته به سمت استفاده از ارزهای دیجیتال روی آورند.

    این کارشناس اظهار کرد: افت ارزش پول‌های مجازی که هر از چند گاهی شاهد آن هستیم مقطعی بوده و در ماه‌های آینده شاهد افزایش نرخ اکثر ارزهای دیجیتال خواهیم بود .

    همتی در پاسخ به این سوال که با توجه به افزایش نرخ دلار بازار ارزهای دیجیتال در ایران چه وضعیتی دارد؟ گفت: به دلیل نبود قانون برای دادوستد پول مجازی در ایران، نرخ مصوبی برای ارزهای دیجیتال وجود ندارد؛ اما به طور کلی می‌توان گفت که نرخ پول‌های مجازی در کشور ما در حال حاضر با دلار 6500 تومانی محاسبه می‌شود .

    به گفته این کارشناس این عدد به طور میانگین است و برخی مراکز فروش، ارزهای دیجیتال را با قیمتی بالاتر به مشتریان عرضه می‌کنند.

    وی در پایان خاطر نشان کرد: برای حمایت از کاربران ایرانی در مقابل آسیب‌ها و کلاهبراری‌های معاملات دیجیتال ، وجود قانون در این زمینه ضروری است و مسئولان بانک مرکزی و نمایندگان مجلس باید به این موضوع نگاهی جدی داشته باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی