عصر بازار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

مشکلات موسسات مالی و اعتباری کم بود که نوسانات نرخ ارز هم به آن اضافه شد

عصر اعتبار- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: بانک مرکزی به طور حتم در خصوص شرایط فعلی نرخ ارز از گذشته اطلاع داشت.

مشکلات موسسات مالی و اعتباری کم بود که نوسانات نرخ ارز هم به آن اضافه شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، شهروز برزگر در نشست علنی امروز (سه شنبه، 21 فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص نوسانات نرخ ارز گفت: قبل از پایان سال گذشته قانونی در مجلس تصویب شد تا جلوی هرگونه گرانی از جمله حامل های انرژی گرفته شود. شاید گفته شود دولت از گرانی نرخ ارز خوشحال است چون دولت از این دیدگاه به نرخ ارز به عنوان یک حالا نگاه می‌کند اما آیا این وضعیت به سود مردم است.

    نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پس از تلاطم نرخ ارز قیمت‌ها به بیش از 70 درصد افزایش پیدا کرد، افزود: آیا بانک مرکزی از قیمت ارز خبر نداشت، آیا خبر ندارد قیمت همه کالاها بر اساس نرخ ارز تعیین می‌شود.

    وی خطاب به رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: شما به موسسات مالی مجوز فعالیت دادید، مشکلات آنها کم نبود که این مشکلات نیز به وجود آمد. در حال حاضر بیش از 60 هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی باید به موسسات مالی پرداخت شود بنابراین برای مسئولان بانک مرکزی به وجود آمدن چنین شرایطی بسیار روشن بود.

    برزگر تأکید کرد: طبق اظهارات کارشناسان اقتصادی هزار هزار میلیارد تومان به سهم نقدینگی در کشور افزوده شده و متأسفانه بانک‌های تحت اداره بانک مرکزی سبب این مشکلات هستند ضمن اینکه نقش دولت و مجلس نیز در کاهش این مشکلات بسیار ناچیز است.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: همه می‌دانند قیمت عرضه ارز در کشور باید توسط بانک مرکزی صورت گیرد، آیا مسئولان این بانک خبر نداشتند که چه میزان ارز در کشور وجود دارد، متأسفانه پدیده تحت عنوان پس‌انداز عرضه مشکلات اینچنین را به وجود آورد، با این گرانی آیا کارگران و کارمندان می‌توانند زندگی کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی