عصر بازار

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

دلالان صاحب رانت دولتی بیشترین سود را از نوسانات نرخ ارز بردند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اینکه قاچاقچیان یقه سفید و دلالان صاحب رانت دولتی بیشترین سود را از نوسانات نرخ ارز بردند، خواستار تحقیق و تفحص از این موضوع شد.

دلالان صاحب رانت دولتی بیشترین سود را از نوسانات نرخ ارز بردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حشمت الله فلاحت پیشه در نشست علنی سه شنبه، 21 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی در خصوص نوسانات نرخ ارز گفت: مشکلات اقتصادی به وجود آمده حتی تیم اقتصادی دولت را نیز له کرده است. سال گذشته در کمیسیون تلفیق بودجه بحث 17 هزار و 500 میلیارد تومان مطرح شد و دولت قصد داشت گرانی را به دوش مردم اندازد که مجلس از این بحث جلوگیری کرد.

    نماینده مردم اسلام آباد غرب و دالاهو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه دولت قانون مجلس را نیز دور زد، افزود: شغلی را به کشور وارد کردند و سعی کردند گرانی را به دوش مردم تحمیل کنند که در نتیجه آن بخش از دولتمردان در این خصوص به نتیجه رسیده اند و بخش دیگر یعنی قاچاقچیان یقه سفید و دلالان صاحب رانت دولتی بیشترین سود را از این نوسانات نرخ ارز بردند.

    وی تاکید کرد: متاسفانه اولین خیانت صورت گرفته به شعار سال جاری بود؛ در این شرایط صنعتگران چگونه می توانند با نمونه خارجی رقابت کنند چرا برخی می گویند یک صدا خارج شود دولت باید به قانون بودجه خود متوسل شده و بعد به وظایف خود عمل کند تا چه زمانی در خصوص مشکلات اقتصادی به دنبال آن هستیم که صحبت از دشمن کنیم.

    فلاحت پیشه با تاکید بر اینکه در حوزه اقتصادی نالایقی مدیریت و رانت های اقتصادی وجود دارد، گفت: مجلس باید تحقیق و تفحص کند تا متوجه شود در فشار مالی تحمیل شده به مردم چه کسانی صاحب سود و سرمایه شده و چه کسانی به دولت وصل بودند.

    عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه بنده سال گذشته تحقیق و تفحص از 104 هزار میلیارد تومان تسهیلات وصول نشده بانک ها را در کمیسیون اقتصادی مطرح کردم، افزود: اجازه ندادند این تحقیق و تفحص انجام شود، با این مشکلی که در نرخ ارز به وجود آمد متاسفانه چه خیانت هایی که به زلزله زدگان صورت نگرفت!

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی