عصر بازار

اتصال کارت‌های بانکی روسیه و ایران

عصر اعتبار- کارت بانکی "میر" روسیه تا پایان امسال به بانک‌های ایران متصل می‌شود.

اتصال کارت‌های بانکی روسیه و ایران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، آناتولی آکساکوف، رئیس کمیته دوما در امور مالی روسیه گفت: انتظار داریم سیستم پرداختی میر روسیه تا حداکثر پایان سال جاری (کمتر از شش ماه آینده ) راه اندازی شود.

    وی افزود: بازار ایران با بازار روسیه بسیار متفاوت هستند و  حجم کارتهای اعتباری ما و ایران نیز تفاوت‌های اساسی دارند، با این حال زیرساختهای آن در حال هماهنگی با استانداردهای دو کشور است.

    این مقام روس خاطرنشان کرد: در شش ماه گذشته، بانک‌های روسیه و ایران بیش از 60 حساب مشترک باز کرده‌اند و گردش مالی بانک‌های دو کشور در دو سال اخیر هفت برابر افزایش یافته است.

    به دنبال تحریم های آمریکا و اروپا بر ضد روسیه، مقامات این کشور تصمیم گرفتند تا سیستم پرداخت بانکی خود را با نام «میر» جایگزین سیستم‌های پرداختی مسترکارت و ویزا کارت آمریکا کنند تا درصورت قطع آن، به مبادلات الکترونیکی این کشور خللی وارد نشود. همچنین بانک مرکزی روسیه برنامه اتصال سیستم میر را با شبکه‌های محلی کشورها در دستور کار قرار داده تا استفاده‌کنندگان از این کارت‌ها بتوانند بدون مشکلی در کشورهای دیگر مراودات مالی خود را انجام دهند.

    اتصال شبکه بانکی میر به بانک‌های ایران این امکان را فراهم می‌کند که اتباع دو کشور بدون مشکلی با کارت‌های بانکی خود، دریافت و پرداخت‌های مالی را انجام دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی