عصر بازار

میوه فروش دوره گرد اطلاعات بانکی مشتریان را کپی می کرد

عصر اعتبار- پلیس در اعلام مهم ترین حوادث ۲۴ ساعت گذشته از دستگیری میوه فروش دوره گردی در استان آذربایجان غربی خبر داد که اطلاعات بانکی ۳۸ نفر از مشتریانش را کپی کرده بود.

میوه فروش دوره گرد اطلاعات بانکی مشتریان را کپی می کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سرهنگ حسن کوره بلاغی رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی در مورد این خبر گفت: در پی گزارش یکی از شهروندان مبنی بر انجام اقدامات غیر متعارف توسط یکی از میوه فروشان سیار واقع در سطح شهر ارومیه در هنگام کشیدن کارت به دستگاه pos، بلافاصله موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.
    وی افزود: کارشناسان این پلیس برای بررسی صحت و سقم موضوع به محل مراجعه کردند و پس از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان مشخص شد که پس تراکنش موفق با کشیدن کارت به دستگاه pos، اطلاعات به یک دستگاه الکترونیک مشابه دستگاه اسکیمر منتقل می شده است.
    سرهنگ کوره بلاغی ادامه داد: با دستور مقام قضایی با بررسی‌های صورت گرفته یک دستگاه اسکیمر ریدر از ماشین میوه فروش دوره گرد کشف شد در نهایت متهم به این پلیس دلالت داده شد.
    کوره بلاغی گفت: در تحقیقات به عمل آمده از، متهم اعلام داشت بنده با همکاری یک نفر دیگر اقدام به کپی اطلاعات کارت بانکی مشتریان با استفاده از اسکیمر ریدر می کردم.
    رئیس پلیس فتا استان آذربایجان غربی گفت: در روند رسیدگی به پرونده نفر دوم نیز با اقدامات پلیسی خاص شناسایی و از محل سکونت وی تعدادی کارت بانکی خام و دستگاه اسکیمر کشف شد.
    سرهنگ کوره بلاغی ادامه داد: در روند رسیدگی به موضوع، متهم به بزه ارتکابی خود اعتراف و اعلام داشت تا به حال اطلاعات تعداد 38 عدد از کارت عابر بانک شهروندان را کپی کرده ام. در نهایت متهمان برای سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شدند.

    **کلاهبرداری در قالب سایت ارزشیابی مدارک پزشکی
    سرهنگ شاهین حسنوند رییس پلیس فتا استان خوزستان گفت: چندی پیش شخصی ساکن یکی از شهرهای استان با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشته حدود یک‌ سال پیش با شخصی در فضای مجازی و از طریق سایتی آشنا شدم که خود را دکتر معرفی می‌کرد.
    وی افزود: این شخص در ادامه بیان داشت که مقرر شد دکتر مذکور مدرک پزشکی اینجانب را از طریق سایت ارزشیابی مدرک پزشکی در آمریکا تایید کند و بابت آن مبلغ 35 میلیون ریال به حساب ایشان واریز کنم. پس از واریز مبلغ مذکور به حساب اعلامی، نامبرده پاسخگو نبوده فلذا تقاضای رسیدگی دارم.
    رییس پلیس فتا استان خوزستان اضافه کرد: ‌ضمن تشکیل پرونده موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت و با بررسی­‌های تخصصی بعمل آمده از بانک عامل در مورد شماره حساب اعلامی و اقدامات فنی صورت گرفته از سایت مذکور ، متهم شناسایی شده و هویت وی مشخص شد در ادامه با توجه به محل سکونت متهم، پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرا ارسال شد.
    وی تصریح کرد‌: شهروندان در فضای مجازی نباید به افراد ناشناس اعتماد کنند و اطلاعات خود را به راحتی در اختیار آنها قرار داده و همچنین از پرداخت هرگونه وجهی به هر دلیل نیز خود داری کنند.

    **کشف 23 تن برنج قاچاق در یزد
    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد از کشف 23 تن برنج قاچاق به ارزش یک میلیارد و 400 میلیون ریال در بازرسی از یک دستگاه تریلی خبر داد.
    سرهنگ 'محمدرضا مزیدی' درباره این خبر گفت: روز گذشته ماموران پلیس آگاهی یک دستگاه تریلی 'اسکانیا' را که در ورودی شهر یزد با محموله برنج در حال حرکت بود، متوقف کردند.
    وی ادامه داد: ماموران پس از بررسی اسناد، مدارک و بارنامه خودرو متوجه شدند که این تریلی حامل 23 تن برنج قاچاق و بدون مجوز گمرکی است که به همین منظور خودرو به پارکینگ منتقل شد.
    معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان یزد ارزش برآورد شده این محموله توسط کارشناسان را یک میلیارد و 400 میلیون ریال بیان کرد و گفت: ماموران انتظامی در این خصوص یک متهم را نیز دستگیر کردند.
    سرهنگ مزیدی در پایان با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی شد، افزود: مبارزه با قاچاق کالا از اولویت های مهم پلیس است.

    **دستگیری سارقان داخل خودرو با 100 فقره سرقت در پایتخت
    سرهنگ کارآگاه فخرالدین افراسیابی رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری سارقان حرفه ای و اعتراف آنان به 100 فقره سرقت خبر داد و گفت: مأموران کلانتری 127 نارمک، هنگام گشت زنی در خیابان شهید مدنی به جوانی حدودا 25 ساله مشکوک شده و در همان بازرسی اولیه موفق به کشف ده ها عدد لوازم مختلف داخل خودرو از این فرد شدند.
    وی افزود: با ارجاع پرونده به پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ، فرد دستگیر شده به عنوان یکی از متهمان سابقه دار با 5 فقره سابقه سرقت داخل خودرو در همان تحقیقات مقدماتی شناسایی شد و در ادامه ضمن معرفی دو همدست خود عنوان داشت که قصد فروش اموال مسروقه مکشوفه را داشته است.
    افراسیابی تصریح کرد: در ادامه رسیدگی پرونده و با شناسایی محل تردد 2 متهم دیگر در محدوده میدان رسالت، کارآگاهان پایگاه چهارم پلیس آگاهی موفق به دستگیری آن ها شده و علیرغم انکار هرگونه ارتکاب جرایم در زمان دستگیری، نهایتا به بیش از 100 فقره سرقت لوازم داخل خودرو به ویژه خودروهای پژو ، پراید و سمند اعتراف کردند.
    رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، گفت: متهمان ضمن هماهنگی با مقام قضائی و برای انجام تحقیقات تکمیلی به منظور شناسایی محل های سرقت و همچنین دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند.

    **کشف اشیاء عتیقه در دره شهر
    سرهنگ 'مهرداد علی محمدی' فرمانده انتظامی شهرستان ' دره شهر' استان ایلام از دستگیری سارق آثار فرهنگی و کشف مقادیری اشیاء عتیقه خبر داد و گفت: ماموران پاسگاه انتظامی ' زرین دشت ' با هماهنگی مرجع قضائی موفق به دستگیری یک سارق آثار فرهنگی و کشف تعدادی عتیقه شدند.
    وی افزود: برابر نظر کارشناسان سازمان میراث فرهنگی، اشیا کشف شده شامل یک عدد وسمه برنجی ، یک حلقه انگشتر از جنس روی و تعدادی سکه از جنس نقره بوده و ضمن ارزش بالای فرهنگی،دارای قدمت تاریخی مربوط به 1400 سال پیش است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی