عصر بازار

رییس بانک مرکزی خبر داد؛

مبنای گشایش اعتبار بانک‌ها ۴۲۰۰ تومان شد

عصر اعتبار- رییس کل بانک مرکزی گفت: به بانک های کشور ابلاغ شده که مبنای گشایش اعتبار ۴۲۰۰ تومان است.

مبنای گشایش اعتبار بانک‌ها ۴۲۰۰ تومان شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایبِنا، ولی اله سیف در برنامه تیتر امشب درباره تصمیمات دولت در خصوص مساله ارز، اظهار داشت: امروز روز اول اجرای این تصمیمات بود و قرار شد بانک مرکزی دستور العمل ها  را ارائه  و مقدمات اجرا را فراهم کند.

    وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: از ابتدای دولت یازدهم شرایط اقتصادی بهبود یافت و رشد اقتصادی مناسب به وجود آمد و پیش بینی رشد اقتصادی برای سه ماهه سوم سال گذشته بالای4.5 درصد بود ضمن اینکه در زمینه اشتغال نیز اقدامات مناسبی صورت گرفت.

    وی با بیان اینکه، اقتصاد به سمت خروج  از رکود حرکت کرده و هماهنگی هایی در دولت و حمایت مجلس صورت گرفته است، اظهار داشت:  همه سال و از سال 93 به بعد روند به گونه ای بود که در سه ماهه سوم سال انباشت ارزی و تسویه حساب ها انجام می شد و قیمت ها تغییر می کرد اما در سه ماهه آخر  دیگر با این موارد روبرو نبودیم.

    سیف  ادامه داد:  در سه ماهه سوم  سال 95 نرخ دلار  افزایش یافت اما در سه ماهه چهارم این سال نرخ دلار با 3820 تومان بسته شد اما این روند در سال 96 تکرار نشد.

    رییس کل بانک مرکزی با بیان اینکه، نرخ ارز دارای دو  عامل اقتصادی ( نرخ تورم و حجم نقدینگی)و عامل غیر اقتصادی است، اظهار داشت: وضعیت اقتصادی کشور  به گونه ای است که اقتضای جهش ارز نداشته و بررسی های کارشناسی نشان می دهد که به هیچ وجه نرخ ارز نباید جهش داشته باشد  و در دامنه زیر 5 هزار تومانی باید حرکت می کرد زیرا تعادل جدی در منابع و مصارف ارزی داریم و هیچ نگرانی برای تامین نیازهای کشور وجود  ندارد.

    وی ادامه داد:  عوامل غیر اقتصادی که نشات گرفته از هیجات جامعه  بود  منجر به عدم اطمینان نسبت به آینده شد.

    سیف با بیان اینکه، در انتخابات 92 نرخ ارز 3800 تومان بود اما به دلیل انتظارات مثبت نرخ ها پایین آمدند و  این در حالی بود که هنوز دولت جدید فعال نشده بود ، گفت: با این وجود  انتظارات باعث شد که  در نیمه دوم سال 96 شرایطی ایجاد شود که التهابات کاذبی به وجود بیاید البته این امر  ابعاد داخلی و خارجی داشت.

    سیف تصریح کرد: بحث های غیر کارشناسی و بدون در نظر گرفتن پشتوانه های ارزی، تزلزل هایی را در نوع نگاه مردم ایجاد کرد البته در 5 سال گذشته، اقتصادی با ثبات داشتیم و فعال اقتصادی می توانست که پیش بینی های خود را انجام دهد اما در 6 ماهه دوم سال فضا به دلیل فضا سازی ها عوض شد.

    وی تاکید کرد: باید از داخل مراقبت جدی کنیم  و مواردی که باعث تغییرات در روحیه مردم است را جدی بگیریم   البته تلاش می شود اطلاعات به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گیرد و با فضا سازی ها و شایعات  که برخی از شبکه های مجازی تاثیرگذاری بیشتری در آن دارند  واقعیت اقتصاد تحت تاثیر  قرار  نگیرد.

    ادامه دارد..

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو