عصر بازار

مدیرعامل بانک صنعت و معدن:

در تامین مالی طرح های زیربنایی توسعه ای کشور پیشگام هستیم

عصر اعتبار- علی اشرف افخمی در دیدار با هانس آلبرشت رئیس هیات مدیره انجمن گلوبال بریجز که در راس یک هیات اقتصادی در کشورمان حضور دارند گفت : این بانک در زمینه تامین مالی طرح های توسعه ای در کشور پیشگام بوده است.

در تامین مالی طرح های زیربنایی توسعه ای کشور پیشگام هستیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، افخمی افزود : بانک صنعت و معدن توانسته است پروژه های فولادی 7 گانه و چند پروژه دیگر فولادی مانند روهینا (دزفول) ، پاسارگاد(فارس) و مادکوش (بندرعباس) با ارزش بیش از 2 میلیارد یورو که برخی از این طرحهای فولادی به بهره برداری رسیده است را تامین مالی کرده و با تامین مالی 6 نیروگاه 500 مگاواتی و 24 نیروگاه کوچک مقیاس، قریب به 3000 مگاوات، به ظرفیت شبکه برق کشــور اضافـه نماید.
    افخمی تصریح کرد : این بانک در تامین مالی ورود هواپیماهای جدید به کشور گام های بزرگی برداشته و 3 فروند هواپیمای ایرباس و 8 فروند ATR را به ناوگان هوایی کشور افزوده است .
    وی در ادامه با تاکید بر اینکه تأمین مالی پروژه های پتروشیمی که قابلیت ارزآوری برای کشور را دارند از قبیل پتروشیمی کاویان، لرستان، مهاباد، مسجدسلیمان، ایلام از دیگر اقدامات شاخص در بانک می باشد که پتروشیمی های مسجد سلیمان و ایلام در حال اجرا و بقیه به بهره برداری رسیده اند، افزود: از دستاوردهای این بانک می‏توان به احداث قطار سریع ‏السیر تهران-قم-اصفهان به میزان 1 میلیارد و 800 میلیون دلار و فاینانس برقی ‏سازی قطار تهران-مشهد به مبلغ 1 میلیارد و 500 میلیون یورو اشاره کرد.
    افخمی با تاکید بر اینکه بانک صنعت و معدن در جهت انطباق خود با استانداردهای لازم برای تعامل با موسسات جهانی اقدامات مهمی انجام داده افزود: این بانک در حال حاضر با 93 بانک در 35 کشور مختلف جهان ارتباط دارد.
    مدیرعامل بانک صنعت و معدن افزود : بانک صنعت و معدن مبلغ 1 میلیارد و 300 میلیون یورو به طرح‏های کوچک و متوسط کشور تسهیلات پرداخت کرده و از این طریق در حفظ اشتغال موجود و ایجاد شغل های جدید در بخش های مختلف کشور گام برداشته است.
    در این دیدار هانس آلبرشت نیز ضمن ابراز علاقه برای آشنایی با فعالیت های بانک صنعت و معدن در شریط جدید خواستار ایجاد و ارتقاء همکاری های مالی دو کشور شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی