عصر بازار

کارنامه دلار در سالی که گذشت

عصر اعتبار- بررسی نرخ دلار در سال ۹۶ نشان می‌دهد که این ارز با درنظر گرفتن ۲۹۶ روز کاری میانگین نرخ ۴ هزار و ۵۸ تومان را به ثبت رسانده است.

کارنامه دلار در سالی که گذشت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از میزان ، نرخ دلار در سال 1396 با اُفت خیز فراوانی روبرو بود به طوری که دلار کار خود را در روز سوم فروردین ماه 96 با رقم 3 هزار و 748 تومان آغاز کرد و در روز 29 اسفندماه با رقم 4 هزار و 899 تومان به پایان رساند.

    به طوریکه بررسی نرخ آغازین و نرخ پایانی دلار در سال 96 حاکی از آن است که دلار در سال مذکور با رشد هزار و 151 تومانی قیمت روبرو بوده است.

    بررسی‌ها نشان می‌دهد که پایین‌ترین نرخ دلار در روز 23 خرداد ماه با رقم 3 هزار و 727 تومان بوده و بیشترین نرخ مربوط به آخرین روز از سال 96 با رقم 4 هزار و 899 تومان بوده است.

    لازم به ذکر است که اختلاف قیمت بین کمترین نرخ و بیشترین نرخ دلار در سال گذشته بالغ بر هزار و 172 تومان بوده است.

    نگاه اجمالی به نمودار دلار در سال 96 نشان می‌دهد که این ارز در بازار آزاد با شیب صعودی همراه بوده به طوری که در ماه‌های پایانی سال اُفت و خیز در بازار این ارز بیشتر نمایان شده است.

    در این میان میانگین نرخ دلار در سال 96 با درنظرگرفتن 296 روز کاری رقم 4 هزار و 58 تومان را نشان می‌دهد.

    در کنار قیمت ارز در صرافی ها، نرخ دلار در بازار بین بانکی نیز با رشد نسبی روبرو شد به طوریکه در پنجمین روز از فروردین ماه سال گذشته دلار با نرخ 3 هزار و 241 تومان کار خود را آغاز و با نرخ 3 هزار و 769 تومان به کار خود خاتمه داد.

     

    این درحالی است که بررسی‌ها نشان می‌دهد دلار بین بانکی در سال گذشته با رشد 528 تومانی قیمت روبرو بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی