عصر بازار

عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

ساماندهی صرافی ها لازمه ی ثبات پایدار در بازار ارز

عصر اعتبار- عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید دارد که سوءمدیریت بانک مرکزی عامل فعالیت صرافی های غیر مجاز شده است.

ساماندهی صرافی ها لازمه ی ثبات پایدار در بازار ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی با اشاره به اینکه به بانک مرکزی تاکید شده صرافی ها را ساماندهی کند، اظهار داشت: یکی از سوء مدیریت های بانک مرکزی این بوده که برخورد لازم با صرافی‌های غیرمجاز نداشته و خرید و فروش غیرمجاز ارز را توسعه داده است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بانک مرکزی با عدم برخورد با صرافی هایی که با تابلو خرید فروش کرده اما مجوز نداشته اند، فروش غیر مجاز را توسعه داده است.

    نماینده مردم شاهرود در مجلس دهم شورای اسلامی، با اشاره به ضعف عملکرد دولت در برخورد با صرافی های غیر مجاز، بیان داشت: طبیعتا وقتی با صرافی هایی که با تابلو و بدون مجوز بانک مرکزی خرید و فروش می کنند برخورد نمی شود دیگر نباید توقع داشت با افراد سر چهار راه استانبول که بدون هیچ نام و نشانی فعالیت می کنند برخورد شود.

    وی تاکید کرد: بنابراین در گام نخست باید صرافی هایی که نام و نشان دارند ساماندهی شود، بعد سراغ افراد کف خیابان رفت و با برخورد آنها را از ایجاد نوسان در بازار ارز دور نگه داشت.

    حسینی شاهرودی در ادامه در خصوص تعداد صرافی های مجاز و غیر مجاز، اظهار داشت: تنها بانک مرکزی است که آمار صرافی های مجاز و غیر مجاز را دارد.

    این نماینده مجلس به برنامه های بانک مرکزی در زمینه ساماندهی صرافی ها اشاره کرد و بیان داشت: تا کنون بانک مرکزی برنامه ای در این راستا به کمیسیون اقتصادی ارائه نداده، ممکن است چنین برنامه ای داشته باشد اما هنوز مجلس از آن اطلاعی ندارد.

    وی همچنین در باره نرخ 4200 تومانی دلار گفت: از آنجایی که با تصمیم دولت دیگر ارز مبادله ای نداریم، باید درقانون بودجه سال 97 اصلاحاتی اعمال کنیم، چراکه در قانون دولت مکلف شده بود برای واردات برخی کالاها و انجام برخی فعالیت های اقتصادی از ارز مبادله ای استفاده کند.

    حسینی ادامه داد: همچنین دلار تک نرخی شده است و امیدواریم دولت قیمت ارز را تک نرخی و به صورت شناور نگه دارد.

    عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اختلاف نرخ ارز در قانون بودجه و نرخ اعلامی دولت، توضیح داد: مازاد قیمت ارز پیش بینی شده در قانون بودجه باید در ردیف هایی که در همین قانون دیده شده است، مصرف شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی