عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس مطرح کرد:

ثبات در انتظار بازار ارز

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بر لزوم مدیریت میزان عرضه و تقاضای ارز در بازار تاکید کرد و گفت:اگر تصمیمات دولت در زمینه مدیریت بازار ارز آرامش را به اقتصاد بازگرداند این اقدامات مورد حمایت نمایندگان قرار می گیرد.

ثبات در انتظار بازار ارز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، حمدالله کریمی با انتقاد از روند صعودی نرخ ارز در چند ماه گذشته گفت: قیمت ارز در کشور علاوه بر اینکه متاثر از عوامل اقتصادی بوده از فضای روانی در بازار نیز متاثر شده است.با توجه به افزایش فروش نفت در سال های گذشته و مشخص بودن میزان ارز مورد نیاز کشور، بازار ارز نباید با التهابات اخیر روبرو می شد.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قیمت ارز بصورت غیرمنطقی در مدت اخیر بالا رفت، ادامه داد:یکی از گلایه های جدی مردم و فعالان اقتصادی درمدت اخیر هرج و مرج در بازار ارز بوده است چرا که به بهانه افزایش قیمت ارز حتی کالاهای که قیمت گذاری آن به نرخ ارز ارتباطی نداشت گران شده بود.

    نماینده مردم شهرستان بیجار گروس در مجلس شورای اسلامی در ادامه  تصریح کرد:باید توجه داشت رکود اقتصادی در سال های گذشته باعث کاهش درآمد بسیاری از خانوارها شده و در صورتی که بازار ارز مدیریت نشود افزایش تورم ناشی از آن معیشت خانوارها را بیشتر تضعیف می کند.

    جلوگیری از نوسانات بازار ارز یکی از اولویت های اقتصادی است

    وی ادامه داد:دولت و بانک مرکزی برای یکسان سازی نرخ ارز تصمیمات ارزی اتخاذ کرده اند هرچند این تصمیم گیری با تاخیر صورت گرفته اما اگر تصمیمات مذکور بتواند آرامش را به اقتصاد بازگرداند این اقدامات مورد حمایت قرار می گیرد.

    کریمی با تاکید بر لزوم مبارزه جدی با سوداگران بازار ارز، تصریح کرد:برای حمایت از بخش تولید باید اقدامات عملی انجام داد که یکی از اقدامات جلوگیری از نوسانات بازار ارز است چرا که تلاطم در بازار ارز  بخش های مختلف اقتصادی را با چالش روبرو می کند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد:اعضای کمیسیون اقتصادی پیگیری های لازم را برای ساماندهی بازار ارز انجام خواهند داد چرا که اگر این مهم انجام نشود مشکلات بخش تولید تشدید می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی