عصر بازار

آیت الله مکارم شیرازی خواستار شد:

دولت ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند

عصر اعتبار- آیت الله مکارم شیرازی با بیان این‌که مسئله ارز نشان داد منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی دست به دست هم داده‌اند که کشور را به آشوب بکشند، گفت: چند مهره اصلی دلال ارزی که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام شوند.

دولت ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از  ایسنا، آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی  در جلسه درس خارج خود در مسجد اعظم با اشاره به نوسانات ارز در کشور، عنوان کرد: حوادث چند روز اخیر در مورد مسئله ارز نشان داد توطئه جدیدی در کار است که منافقان داخلی با کمک اربابان خارجی دست به دست هم داده‌اند که کشور را به آشوب بکشند و اقتصاد مملکت را فلج کنند.

    این مرجع تقلید ادامه داد: بنده با صراحت می‌گویم در این شرایط باید با قاطعیت با مفسدان اقتصادی برخورد کرد، بدون قاطعیت در این شرایط خاص مشکلی حل نمی‌شود و اگر پیش‌دستی نکنیم بعدا هزینه زیادی باید بپردازیم.

    وی افزود: یکی از کارها برای برخورد قاطع این است که چند مهره اصلی دلال ارزی که سعی دارند از این طریق کشور را به آشوب بکشند به عنوان مفسد فی الارض محاکمه و با رعایت موازین اسلامی اعدام کنند؛ تا سایرین حساب خود را بدانند.

    مکارم شیرازی گفت: البته باید دادگاه ویژه‌ای تشکیل شود که با سرعت مسئله را پیگیری کند، نه مانند آن مفسدان اقتصادی که برای نهایی کردن حکم یکی از آنها سال‌ها طول کشیده است.

    این مرجع تقلید افزود: مورد دیگر این‌که فروختن ارز به افرادی عادی که پول‌شان را از بانک‌ها بیرون می‌کشند و دلار می‌خرند چه معنی دارد؟ ارز را باید به کسانی که کار اقتصادی دارند، فروخت نه آنها که پول‌ها را از گردش اقتصادی خارج و دلار ذخیره می‌کنند.

    وی گفت: مورد دیگر این است که دولت ضرب الاجلی برای تیم اقتصادی خود تعیین کند ، اگر مشکلات حل شد بمانند، اگر نه، دولت عذر آنها را بخواهد و گروه قوی‌تر را به جای آنها قرار دهد؛ یقین دارم اگر دولت نسبت به نرخ تعیین شده قاطعیت به خرج دهد همه چیز کنترل خواهد شد.

    وی افزود: امروز بازی دلار مطرح است، فردا بازی برجام مطرح می‌شود؛ اگر قاطعیت نباشد مشکل حل نخواهد شد.

    مکارم شیرازی اضافه کرد: وقتی مقام معظم رهبری سال را حمایت از کالای ایرانی عنوان کرده‌اند، نباید به استفاده از کالای ایرانی در ادارات اکتفا شود؛ باید با قاطعیت جلوی ورود اجناس خارجی مشابه را گرفت.

    کسی که می‌خواهد سالم زندگی کند باید اعتقاد مذهبی داشته باشد

    وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به حدیث 114 نهج الفصاحه گفت: یکی از مهم‌ترین مباحث در زندگی، آرامش است و ثابت شده 80 تا 90 درصد بیماری‌ها مربوط به فشار روحی است.

    وی افزود: خداوند به اقتضاء حکمت و عدالتش، روح  و شادی را در یقین و رضایت و هم و حزن را در شک و سخط(نارضایتی) قرار داده است؛ انسانی که یقین به ذات پاک خدا دارد خود را تنها نمی‌داند و ثانیا خدا رحمان و رحیم است و قادر بر همه چیز است.

    مکارم شیرازی اظهار کرد: کسی که خودش را تنها در مقابل حوادث زندگی می‌بیند نه یار و یاور و پشتیبان و غم‌خواری دارد و غالبا عصبانی است و همیشه با بدبینی به حوادث عالم نگاه می‌کند، در حالی که حوادث، ممکن است کفاره گناه انسان و یا حکمتی در آینده برای او دارد.

    این مفسر قرآن تاکید کرد: طوفان‌هایی در زندگی شخصی و اجتماعی انسان پیدا می‌شود و در این تلاطم تنها یقین و رضا می‌تواند به انسان آرامش بدهد و در مقابل، مرگ زودرس و بیماری‌ها نتیجه شک و سخط است.

    صاحب تفسیر نمونه اظهار کرد: یکی از دانشمندان می‌گوید من کاری به قیامت ندارم ولی کسی که می‌خواهد با سلامتی زندگی کند باید اعتقاد مذهبی قوی داشته باشد؛ بنابراین عقیده به خدا نه‌تنها برای قیامت بلکه در خود دنیا هم اگر بخواهیم آرامش داشته باشیم و سالم زندگی کنیم لازم است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی