عصر بازار

موافقت نمایندگان با تغییراتی در قانون بودجه ۹۶ کل کشور

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح قانون بودجه سال ۹۶ کل کشور اعاده شده از سوی شورای نگهبان موافقت کردند.

موافقت نمایندگان با تغییراتی در قانون بودجه ۹۶ کل کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی چهارشنبه، 22 فروردین ماه مجلس شورای اسلامی با طرح اصلاح قانون بودجه سال 96 کل کشور که از سوی شورای نگهبان به کمیسیون برنامه و بودجه برای بررسی مجدد ارجاع شده بود، موافقت کردند.

    بر این اساس، تغییرات زیر انجام شد:

    -جزء 2 تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

    در این جزء آمده بود: معادل ریالی یکصد میلیون (100.000.000) دلار تا سقف سه هزار و پانصد میلیارد (3.500.000.000.000) ریال از سر جمع اعتبارات ردیف‌های موضوع بند (الف) تبصره (4) قانون بودجه سال 1396 کل کشور کسر و از محل ردیف‌های هزینه‌ای تعیین شده، صرف بازسازی مدارس، درمانگاه‌ها و مجتمع‌های آبرسانی تخریب شده می‌شود. این اعتبار علاوه بر اعتباراتی است که تاکنون از سایر منابع، تعهد، تأمین و پرداخت شده است.

    -جزء 4 تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

    در این جزء آمده بود: معادل ریالی دویست میلیون (200.000.000) دلار تا سقف هفت هزار میلیارد (7.000.000.000.000) ریال از منابع صندوق توسعه ملی برداشت می شود و به سقف بودجه کل کشور اضافه می گردد و منابع حاصل به تدریج و تا پایان سال از محل ردیف‌های تعیین شده با اولویت به پرداخت یارانه سود تسهیلات مسکن موضوع جزء (3) و اشتغال موضوع جزء (1) این تبصره، یارانه تولید واحدهای تولیدی، صنعتی، کشاورزی، خدماتی و صنفی، امهال دو ساله تسهیلات قبلی پرداخت شده و یارانه سود تسهیلات جهت بازسازی و بهسازی واحدهای آسیب دیده تجاری، تولیدی، خدماتی و معدنی موضوع بند (4) ماده واحده «قانون تسریع در بازسازی مناطق آسیب‌دیده در اثر حوادث غیرمترقبه مصوب 19 خرداد 1392» اختصاص می‌یابد.

    -جزء 6 تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

    در این جزء آمده بود: قیمت برق مصرفی خانوارهای شهری و روستایی زلزله زده برای مصارف خانگی تا پایان سال جاری پنجاه درصد (50درصد) کاهش می یابد. وزارت نیرو مکلف است نسبت به اصلاح بودجه شرکت‌های مادرتخصصی برق و شرکت توزیع نیرو و برق استان کرمانشاه و سایر استان‌ها به نحوی اقدام نماید که هزینه ناشی از اجرای آن به شرکت توزیع نیرو و برق استان کرمانشاه تحمیل نشود.

    -جزء 7 تبصره الحاقی موضوع بند (د) ماده واحده حذف شد.

    در این جزء آمده بود: وزارتخانه‌های نفت و نیرو مکلفند جهت تأمین هزینه‌های بازسازی تأسیسات آسیب‌دیده گاز، آب و فاضلاب و برق مناطق زلزله زده، نسبت به اصلاح بودجه شرکت‌های مادرتخصصی تابعه ذی‌ربط و شرکت‌های استانی مربوطه اقدام کنند به نحوی که هزینه‌های بازسازی این تأسیسات فقط به شرکت‌های استانی کرمانشاه تحمیل نشود.

    اختیارات مجمع عمومی شرکت‌های مذکور در این خصوص به وزرا تفویض می‌شود.

    - بند الحاقی به ماده واحده حذف شد.

    در این بند الحاقی آمده بود: در ذیل جدول شماره 1 تبصره 35 قانون اصلاح قانون بودجه سال 95 کل کشور عبارت «افزایش سرمایه بانک مسکن حداکثر یکصدهزار میلیارد ریال می باشد» اضافه و عبارت «بخشودگی سود تسهیلات» بعد از عبارت «بانک مسکن» در جدول مربوطه اضافه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی