عصر بازار

سکون بازار ارز پس از ۴ ماه هیاهو

خبری از صف‌های سفته‌بازی در خیابان فردوسی نیست

عصر اعتبار- بازار ارز پس از ۴ ماه تلاطم و ازدحام سفته‌بازان و اندک متقاضیان واقعی خرید ارز مداخله‌ای بانک مرکزی، بالاخره به سکوتی مرموز فرو رفت، سکوتی که شاید آغاز دوره تازه‌ای در حیات بازار ارز باشد.

سکون بازار ارز پس از ۴ ماه هیاهو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، صبح روز گذشته متقاضیان زیادی برای خرید ارز 4200 تومانی به بازار ارز هجوم آوردند، اما پس از ساعاتی، متوجه شدند قرار نیست بانک مرکزی ارز 4200 تومانی را در صرافی‌ها بفروشد و همین شد که رفته رفته از تراکم جمعیت در بازار ارز یعنی محدوده میدان فردوسی تا چهارراه استانبول کاسته شد.

    امروز، آرامش ظاهری عجیبی در بازار حکم‌فرما بود. نه از صف‌های در هم تنیده و سر و صدای متقاضیان خبری بود و نه از نرخ‌هایی که مدام تغییر می‌کنند.

    در عین حال هیچیک از صرافی‌ها دلار ویورو نمی‌فروختند. اغلب تابلوهای صرافی‌ هم قیمتی برای دلار و یورو روی تابلو درج نکرده بودند. چند صرافی بزرگ نیز خرید و فروش ارز را متوقف کرده و روی شیشه مغازه نوشته بودند: خرید فرو ش ارز نداریم.

    دو صرافی بزرگ جنب میدان فردوسی نیز به طور کامل کرکره مغازه را پایین کشیده‌اند. بازار دلالان ایستاده در اطراف میدان فروسی هم بازار کساد بود؛در گوشه و کنار بازار و به‌‌خصوص در اطراف میدان فردوسی طبق معمول چند دلال ارز پرسه می‌زدند اما مشتری نداشتند.

     به نظر می‌رسد حداقل مزیت عدم فروش نقدی ارز در بازار، بازگشت آرامش و فروکش کردن هیجانات کاذب در بازار ارز بود و این اتفاق می‌تواند انتظارات روانی افزایش قیمت ارز را کاهش دهد.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی