عصر بازار

برخورد قانونی با خریداران و فروشندگان دلار با قیمت بیش از ۴۲۰۰تومان

عصر اعتبار- مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی گفت: اعمال قیمت ۴۲۰۰تومان برای دلار الزام قانونی است و با هر فرد که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز نماید، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

برخورد قانونی با خریداران و فروشندگان دلار با قیمت بیش از ۴۲۰۰تومان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، مدیرکل ستاد مبارزه با قاچاق ارز و پولشویی گفت: اعمال قیمت 4200تومان برای دلار الزام قانونی است و با هر فرد که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز نماید، برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

    پرهام‌فر در استودیو بخش خبری 21 شبکه اول سیما افزود: طبق ماده هفت قانون مبارزه با قاچاق ارز و کالا، ضوابط خرید و فروش، حمل و نگهداری و ورود و خروج ارز به کشور را دولت تعیین می‌کند و دولت بنا به شرایط و اوضاع و احوال اقتصادی و سیاسی کشور ضوابط را تعیین می‌کند.

    او ادامه داد: تأمین ارز برای رفع نیازهای واقعی با مشکلی مواجه نیست و بنا به الزامات قانونی، با هر فرد که اقدام به خرید و فروش غیرقانونی ارز نماید برخورد قانونی صورت می‌پذیرد.

    پرهام‌فر سقف میزان ارز مسافری را برای هر فرد هزار یورو اعلام کرد و افزود: مسافران می‌توانند این ارز را پس از گیت خروجی فرودگاهها به‌صورت نقدی دریافت کنند، اما سقف مجاز خروج ارز شخصی از کشور 10 هزار یورو است.

    گفتنی است مشکلی برای تأمین ارز با نرخ دولتی و مصوب وجود ندارد.

    او ادامه داد: در گامهای بعدی راهکار رفع برخی نیازها و مصارف ارزی را که نیازمند دخالت دولت است در اطلاعیه‌های بعدی از طریق بانک مرکزی اعلام خواهیم کرد.

    پرهام‌فر تصریح کرد: در حال حاضر ایفا نشدن تعهدات ارزی واردکنندگان در قانون تعزیرات حکومتی تخلف و مشمول مجازات است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی