عصر بازار

روحانی در جلسه ستاد اقتصادی دولت تاکید کرد؛

اجرای دستورالعمل‌های مصارف ارزی همه دستگاه ها بامحوریت بانک مرکزی

عصر اعتبار- رییس جمهوری در جلسه ستاد اقتصادی دولت تاکید کرد که تمامی دستگاه ها با محوریت بانک مرکزی، دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی کشور را به دقت اجرا کنند.

اجرای دستورالعمل‌های مصارف ارزی همه دستگاه ها بامحوریت بانک مرکزی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، جلسه ستاد اقتصادی دولت صبح پنجشنبه با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری برگزار شد و دستورالعمل های مرتبط با سیاستهای اتخاذ شده در خصوص مدیریت بازار ارز مورد بحث و بررسی و تصویب قرار گرفت.

    در این جلسه دستور العمل های عملیاتی تدوین شده بر اساس سیاستهای مدیریت بازار ارز برای مصارف مسافرتی، دانشجویی، درمانی و کلیه مصارف خدماتی و تجاری پس از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت.

    وی در این جلسه با تاکید بر تاثیر شفافیت و روشمند شدن اختصاص ارز برای مصارف گوناگون در ایجاد آرامش در بازار سرمایه گفت: باتوجه به مصوبات اخیر دولت در مدیریت بازار ارز، تمامی دستگاه ها با محوریت بانک مرکزی باید دستورالعمل های عملیاتی مصارف ارزی کشور را به دقت اجرا کرده و این دستورالعمل ها برای مصرف کنندگان مختلف اعم از تجار، فعالان اقتصادی، دانشجویان، مسافران و سایر مصارف به شکلی دقیق تبیین و اجرا شود.

    روحانی با اشاره به سیاستهای اخیر دولت در مدیریت بازار ارز افزود: دستگاه های اقتصادی با همکاری دستگاه های نظارتی باید با استناد به دستورالعمل های ابلاغی، با دقت و جدیت اجرای آن را دنبال کرده تا ضمن تسهیل در ارائه ارز، در مسیر حذف روشهای غیرقانونی و واسطه گری ها تلاش کنند.

    رئیس جمهوری با تشریح ابعاد سیاستهای جدید ارزی دولت گفت: مزیت سیاست جدید ارزی آن است که تولید کنندگان و واردکنندگان کالاهای موردنیاز کشور می توانند با اطمینان نسبت به آرامش در بازار و نرخ ارز، برای آینده برنامه ریزی و تصمیم گیری کنند.

    روحانی افزود: با توجه به تامین همه ارزهای مورد نیاز تولیدات داخلی با نرخ اعلام شده، نگرانی ها نسبت به افزایش قیمت کالاها برطرف شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی