عصر بازار

آقاپور علیشاهی مطرح کرد:

بانک مرکزی باید با مکانیزم های اقتصادی بازار عرضه و تقاضا را کنترل کند

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:معضل عدم ارتباط مطلوب شبکه بانکی کشور با بانک‌های بین‌المللی، افزایش تقاضای وارداتی،گسترش نظام چند نرخی ارزی در کشور تاثیر منفی در اقتصاد کشور به همراه دارد.

بانک مرکزی باید با مکانیزم های اقتصادی بازار عرضه و تقاضا را کنترل کند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، معصومه آقاپورعلیشاهی درباره عواملی که می‌تواند موجب رشد قیمت دلار شود، گفت:خروج سرمایه از کشور و رشد نرخ تورم از عواملی است که بی توجهی به آن به گرانی ارز منجر می شود.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد:استمرار و تشدید بحران شبکه بانکی، افزایش نسبی سرعت رشد پول و پایین بودن نرخ سود بانکی نسبت به نرخ سایر بازارها از عوامل موثر دیگر در رشد قیمت دلار است که باید کنترل شود.

    نماینده مردم شبستر در مجلس دهم شورای اسلامی تصریح کرد: معضل عدم ارتباط مطلوب شبکه بانکی کشور با بانک‌های بین‌المللی، افزایش تقاضای وارداتی،گسترش نظام چند نرخی ارزی در کشور و بازگشت تحریم‌ها نیز تاثیر منفی در اقتصاد کشور به همراه دارد که در برنامه ریزی های باید مانع از آن شد.

    آقاپور علیشاهی تصریح کرد: افزایش ذخایر ارزی بانک مرکزی در خارج کشور و رشد درآمدهای نفتی و همچنین افزایش ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به ویژه پتروشیمی‌ها می تواند در تعدیل قیمت ارز موثر باشد.

    وی در ادامه گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت تصریح کرد:گسترش خطوط اعتباری بانک مرکزی  نیز باید در دستور کار تیم اقتصادی دولت باشد، چرا که در مدیریت بازار ارز تاثیرگذار است.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد:مسئولان بانک مرکزی باید با مکانیزم های اقتصادی بازار عرضه و تقاضا را کنترل کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی