عصر بازار

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

درآمد مازاد دولت از محل افزایش قیمت ارز صرف مسائل زیربنایی می‌شود

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به تفاوت ۳۵۰ تومانی نرخ ارز اعلامی در قانون بودجه با آنچه از سوی دولت اعلام شده، گفت که مجلس بر نحوه هزینه‌کرد این درآمد مازاد نظارت خواهد کرد تا درآمد حاصله صرف مسائل زیربنایی شود.

درآمد مازاد دولت از محل افزایش قیمت ارز صرف مسائل زیربنایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سیدمهدی فرشادان اظهار کرد: در وضعیتی که قیمت دلار در هر ساعت تغییر می‌کرد و نوسان داشت، دولت تصمیم خوبی اتخاذ کرد اگرچه شاید من شخصا با اعلام عدد مشخصی موافق نبودم و معتقدم که دولت می‌توانست با مکانیزم‌هایی که در اختیار دارد به شکل طبیعی قیمت ارز را پایین بیاورد و بازار به وفور دلار واکنش نشان دهد.

    وی افزود: امیدواریم اتفاق نظری بین مسئولین دولتی و اقتصادی به وجود بیاید که این عدد برای دلار تثبیت شود، اگر غیر از این باشد ما در آینده شاهد تلاطم در بازار خواهیم بود بنابراین باید کنترل کنیم که اعداد متفرقه‌ای وجود نداشته باشد و اینطور نباشد که ارز با قیمت‌های مختلف به فروش برسد.

    نماینده مردم سنندج در مجلس با بیان اینکه «قیمت دلار در لایحه بودجه سال 97 ابتدا سه هزار و 500 تومان پیش‌بینی شده بود» گفت: البته با اصلاح صورت گرفته قیمت دلار در قانون بودجه سال 97، سه هزار و 850 تومان پیش‌بینی شد که بر این اساس از تسعیر (مبالغ ریالی که از افزایش قیمت ارز عاید می‌شود) نرخ ارز از سه هزار و 850 تومان تا چهار هزار و 200 تومان، درآمد مازادی برای دولت کسب می‌شود که مجلس در اینجا ورود خواهد کرد تا به جای اینکه دولت بخواهد کم و کاستی و مشکلات خود را با این مبلغ حل کند، آن را صرف مسائل زیربنایی کند.

    فرشادان با ابراز امیدواری نسبت به مبنا قرار گرفتن نرخ اعلامی دولت برای دلار، اظهار کرد: امیدواریم حتی به سمت کاهش این قیمت پیش برویم تا بی‌ثباتی روزهای گذشته در مورد دلار تکرار نشود.

    این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، اضافه کرد: التهابات به وجود آمده دلایل متعددی داشت که یکی از آنها این است که ما نمی‌توانیم پول‌های نفت را بگیریم و آن را به شکل دلار وارد کنیم که این تاثیر مستقیم بر وضعیت بازار ارز دارد. ما باید به دلیل وجود این مشکلات برای قوی کردن سیستم اقتصادی تمهیدات ویژه‌ای داشته باشیم تا ثبات نسبی در بازار ارز به وجود بیاید و هر نوسانی آن را دچار تلاطم نکند.

    وی با تاکید بر ضرورت اتخاذ تدابیر عاقلانه و منطقی از سوی بانک مرکزی، گفت: امیدواریم پیش‌نویس طرحی که در کمیسیون اقتصادی برای ساماندهی بازار ارز به شکل چند مرحله‌ای نوشته شده با کمک دولت و بانک مرکزی به نتیجه برسد و جلوی بی‌ثباتی بازار ارز را بگیرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو