عصر بازار

تراکنش با ارزهای رمزنگار در موسسات اعتباری ویتنام ممنوع شد

عصر اعتبار- ویتنام به منظور جلوگیری از بی ثبات شدن بازار مالی خود و آسیب رسیدن به تجار، انجام تراکنش با ارزهای رمزنگار را در تمامی موسسات اعتباری این کشور ممنوع اعلام کرد.

تراکنش با ارزهای رمزنگار در موسسات اعتباری ویتنام ممنوع شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا ، نخست وزیر ویتنام به منظور انجام اقدامات جدی تر در راستای کنترل بیت کوین و دیگر ارزهای مجازی به دلیل ترس از بی ثبات شدن بازرا مالی و آسیب رسیدن به تجار، فرمان ممنوعیت انجام تراکنش با ارزهای دیجیتال را در موسسات اعتباری این کشور به امضاء رساند؛ ضمن اینکه تمام فعالیت های مشکوک و غیر شفاف در این حوزه باید متوقف شوند.

    بر اساس این حکم انجام هرگونه فعالیت غیر قانونی مرتبط با ارزهای دیجیتال در تمامی شرکت های عمومی، کارگزاری ها، شرکت های مدیریت سرمایه و صندوق های سرمایه گذاری ممنوع است و نیازمند پیروی از قوانین ضد پولشویی هستند.

    همچنین مقامات ویتنامی خواستار محدود کردن واردات مرتبط با سخت افزارهای استخراج ارز رمزنگار و دو چندان شدن تلاش ها برای پیشگیری از فعالیت های کلاهبردارانه مرتبط با ارزهای دیجیتال شدند.

    در همین حال، از وزارت دادگستری ویتنام درخواست شده تا یک چارجوب قانونی بمنظور نظامند کردن ارزهای دیجیتال و دارایی های مجازی را تنظیم کند. البته در ماه های اخیر آژانس های دولتی ویتنام هشدارهایی را مبنی بر ریسک های مرتبط با ارزهای رمزنگار و به کارگیری آنها در فعالیت های مجرمانه به دلیل عدم ردیابی و تمرکز زدایی آنها، منتشر کرده بودند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی