عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تشریح کرد:

روایت متکاهای مملو از ارز و بازارهای بی عرضه

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد بانک ها تاکید کرد: مردم به سپرده گذاری ارزی در بانک ها اعتماد ندارند.

روایت متکاهای مملو از ارز و بازارهای بی عرضه
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خانه ملت، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به بخشنامه بانک مرکزی برای سپرده گذاری ارزی در بانک ها اظهار داشت: با توجه به عملکرد بانک ها در گذشته اعتماد مردم از بانک ها سلب شده است و با راه اندازی سپرده های ارزی بعید است مردم سپرده گذاری ارزی داشته باشند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید اعتماد مردم نسبت به بانک ها جلب شود، گفت: مردم باید مطمئن شوند در صورتی که سپرده گذاری ارزی می کنند هر زمان که بخواهند می توانند به سپرده شان دسترسی داشته باشند.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس دهم شورای اسلامی با تاکید براینکه بانک ها باید به وعده های خود عمل کنند، بیان داشت: بانک ها باید سود متعارف را که مصوبه شورای پول و اعتبار است را پرداخت کنند.

    وی با اشاره به رویه بانک ها در خصوص دریافت سود وام ارز، اظهار داشت: بانک ها سود وام ارزی را به قیمت روز محاسبه  و اخذ می کنند این در حالی است که در  قانون رفع موانع تولید تاکید شده سود باید بر اساس قیمت روز گشایش حساب جهت دریافت وام ارزی باشد اگر چنین رویه پیش روند ضربه سنگینی به تولیدکننده و صنعت گر وارد می شود.

    این نماینده مجلس با بیان اینکه با روند بانک ها ارزش سرمایه تولیدکنندگان نصف می شود، ادامه داد: این در حالی است که اگر فردی سپرده ارزی داشته باشد سود سپرده آن به قیمت روز محاسبه نمی شود بنابراین اگر سود سپرده معقول باشد و سرمایه گذار بتواند هر زمان به سپرده خود دسترسی داشته باشد مردم به سمت سپرده ارزی سوق پیدا می کنند.

    زمینه تبدیل دلار به یورو در بانک ها فراهم شود

    موسوی لارگانی در ادامه با اشاره به اینکه در بخشنامه بانک مرکزی مردم را مجاز به نگهداری 10 هزار یورو در خانه کرده است، گفت: نگهداری این میزان سرمایه در خانه ها اتفاق مناسبی نیست، باید این میزان را کاهش داد تا مردم بیشتر به سمت سپرده گذاری ارزی در بانک ها پیش بروند.

    وی افزود: همچنین محدود کردن این سپرده گذاری به ارز یورو، اقدام قابل دفاعی نیست، بسیاری از مردم دلار در اختیار دارند بنابراین یا باید زمینه تبدیل دلار به یورو را در بانک ها فراهم کرد یا برای سپرده گذاری دلار در بانک ها نیز برنامه ریزی داشت.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی  تاکید کرد: اگر قرار است دلار از معاملات کنار گذاشته شود و یورو ارز کشور شود باید بانک ها زمینه تبدیل دلار به یورو را فراهم کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو