عصر بازار

مهلت چهار ماهه FATF

عصر اعتبار- آبان ماه سال گذشته مقامات FATF طی بیانیه‌ای پس از نشست مشترک با گروه اقدام مالی مشترک آمریکای لاتین اعلام کردند که این گروه همچنان نسبت به ایران نگران است و ایران تا ماه نخست سال ۲۰۱۸ (۱۱ بهمن ۹۶) وقت دارد به تعهدات خود در قبال FATF عمل کند.

مهلت چهار ماهه FATF
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از دنیای اقتصاد، در این بیانیه آمده است که FATF در سال 2016 تعهدات ایران را برای پیوستن به این گروه اقدام مالی مشترک پذیرفت و تصمیم گرفت به این کشور در اجرای برنامه‌های FATF کمک فنی کند. در نهایت در این بیانیه به ایران فرصت داده شد تا روز 31 ژانویه 2018 اصلاحات مدنظر FATF را به‌طور کامل اجرایی کند و تا آن زمان ایران در لیست عمومی این نهاد قرار خواهد گرفت و نگرانی‌های ناشی از تامین مالی تروریسم همچنان ادامه دارد. مهلت کشورمان در اجرای برنامه اقدام مورد توافق در پایان ژانویه 2018 به اتمام رسید و FATF در اجلاس اخیر خود که 18 تا 23 فوریه در پاریس برگزار شد به بررسی پرونده ایران پرداخت.

    بازگرداندن اقدام مقابله‌ای علیه ایران در این جلسه ناموفق بود و اعضای این گروه تصمیم به تمدید تعلیق اقدامات مقابله‌ای علیه کشور که از ژوئن 2016 آغاز شده بود، گرفتند و فرصت 4 ماهه دیگری را برای اجرایی کردن تعهدات ایران در قبال FATF در نظر گرفتند. در بیانیه وزارت امور اقتصادی و دارایی درخصوص نشست این نهاد مالی آمده است:« لازم به توضیح است برخی از مفاد برنامه اقدام که نیاز به اصلاح قوانین موضوعه دارد، همچنان صورت نگرفته و پس از آنکه در دولت تصویب شده اکنون در انتظار تصویب نهایی مجلس شورای اسلامی است.» همچنین وزارت اقتصاد از مجلس و سایر نهادها درخواست کرده است تا با همکاری‌های لازم موارد باقیمانده به نتیجه برسد و ایران پس از 10 سال قرار گرفتن در فهرست سیاه این گروه، به وضعیت عادی برگردد و شاهد پیامدهای مثبت آن، از جمله، تسهیل روابط کارگزاری مالی و بانکی کشور در سطح بین‌المللی و حضور فعال‌تر در عرصه پولی و مالی بین‌المللی باشد. کارشناسان در این پرونده باشگاه اقتصاددانان به بررسی مناسبات ایران و FATF پرداخته و زمینه‌های لازم برای اجرای تعهدات ایران را بررسی کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو