عصر بازار

مدیر کل روابط عمومی سازمان غذا و دارو مطرح کرد:

تکذیب افزایش قیمت دارو به دلیل نوسانات ارز

عصر اعتبار- مدیر کل روابط عمومی سازمان غذا و دارو، افزایش قیمت دارو به ویژه داروهای بیماران خاص را به دلیل نوسانات قیمت ارز تکذیب کرد و اظهار داشت : افزایش قیمت دارو، بدنبال نوسانات اخیر قیمت ارز، در یکی دو هفته اخیر، صحت ندارد.

تکذیب افزایش قیمت دارو به دلیل نوسانات ارز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از همشهری آنلاین، دکتر کیانوش جهانپور گفت: هرگونه تغییر قیمتی به روال گذشته و طبق مصوبات کمیسیون قیمت‌گذاری انجام شده و خواهد شد.

    او خاطر نشان کرد: قیمت دارو، تابع قیمت‌گذاری، کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو است و به همین دلیل، بازار نمی‌تواند قیمت دارو را تعیین کند. قیمت‌ها و هرگونه تغییرات متعلق به مصوبات قبلی کمیسیون قیمت‌گذاری است و ارتباطی با نوسانات ارزی اخیر ندارد و ساخت و ورود داروهای فعلی موجود در بازار هم از قبل از تحولات اقتصادی اخیر بوده است.

    مدیر کل روابط عمومی سازمان غذا و دارو افزود: هر هفته و هر ماه کمیسیون قیمت‌گذاری سازمان غذا و دارو با در نظر گرفتن متغیرهای گوناگون، همچون هزینه تولید، نرخ حقوق و دستمزد و نرخ ارز و .. درخواست‌های قبلی تغییر قیمت از سوی وارد کننده و یا تولید کننده را بررسی و قیمت گذاری می‌کند و در این فرایند اعضای این کمیسیون به‌گونه‌ای درباره قیمت دارو تصمیم‌گیری می‌کنند که مصرف کنندگان دارو و بیماران دچار مشکل نشوند و هم اینکه تامین کنندگان و تولیدکنندگان هم ضرر نکنند و قادر به تداوم چرخه اقتصادی باشند.

    جهانپور تاکید کرد: براین اساس، منطقی شدن قیمت دارو، به طور مستمر، انجام و قیمت دارو طبق روال انجام می‌شود و اتفاق جدیدی در این حوزه نیفتاده است. بنابراین اگر مردم مشاهده می‌کنند که این روزها و با نوسانات نرخ ارز قیمت دارویی در داروخانه ای خاص و یا از سوی شرکت پخش دارویی، افزایشی بر خلاف قیمت مصوب داشته است، حتما به سامانه 190 گزارش دهند و سازمان غذا و دارو را مطلع کنند چون این اقدام، اقدامی غیر قانونی است و با متخلف برخورد خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی